Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-23, 16:51
evali evali är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Thea Home

Mailar med ägaren av Thea home om boende. Vi är två vuxna o en 18-åring. Har fått förslag på ett dubbelrum 2 nätter och sen byta till ett trippelrum resten av vistelsen. Är det någon som bott här och kan säga hur det funkar m extrasäng i dubbelrummet? Blir det väldigt trångt? Har någon bott i trippelrummet eller familjerummet så ni vet hur de ser ut, tänker på disponeringen av sovplatserna etc...
Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 11:15
Gerds avatar
Gerd Gerd är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Thea Home

Det tror jag funkar fint eftersom det enbart gäller två nätter. Jag har sett de flesta rummen och alla är mycket stora och bra. Toppenboende!
Svara med citat
Gammal 2013-08-09, 19:37

Vi är hemma igen efter en underbar vecka på Skopelos! Dit vill vi verkligen tillbaka!!!
Tyvärr funkade dock inte boendet på Thea. Var nästan lite förberedd då ägaren var lite vag i sina svar när jag pressade honom på info om rummen när vi mailade varandra innan. Vi blev hänvisade till en lägenhet som låg i en annan byggnad en bit ner och där fanns det visserligen tre sängar men inget annat. Och då menar jag verkligen inget annat... Nä det blev inget bra så vi bytte boende efter första natten.
Själva huvudbyggnaden verkade OK och terassen där man åt frukost var ju underbar men vet inte riktigt om jag skulle våga boka igen eftersom det inte funkade den här gången. Då skulle jag vilja ha ett rumsnummer innan i så fall och se till att få bekräftat att vi verkligen får just det rummet.
Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 20:05
Gerds avatar
Gerd Gerd är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Det var tråkigt att läsa. Jag hoppas ni fick en bra upplevelse på ön dit ni flyttade.
Det är bara ett rum jag kan tänka mig att ni fick som kan vara lite trängre.
Tråkigt när det blir så. Jag ska snart åka dit igen och för första gången uppleva ön i högsäsong. Jag brukar sällan åka i högsäsong och då kan man ju mer eller mindre välja och vraka mellan rummen oavsett hotell.
Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 10:43

Ja vi fick en jättebra semester när vi väl krånglat färdigt med boendet. Det var första gången på Skopelos men känns definitivt som om vi vill dit igen!

Lägenheten vi fick på Thea var nog inte någon av deras ordinarie. Den var inte trång men den var inte alls i ordninggjord utan helt tom (och inte helt ren)så mysighetsfaktorn var noll. Han skämdes lite men det hjälpte ju inte oss. Som sagt tyckte vi själva huvudbyggnaden med terassen o det var jättemysigt men är nog ändå lite tveksam att boka där igen om man inte vet exakt rumsnummer. I vårt fall var vi lovade först dubbelrum med extrasäng för en el två nätter och sen trippelrum. Alla med nya sängar mm. Men sen när vi kom dit så blev han förvånad att vår son var så stor och sa då att extrasäng inte funkade för honom. (hade mailat att han är 18 och att han behövde en riktig säng...) Trippelrummet fanns inte alls ledigt och det var då han kom upp med den här nödlösningen. Inga Ikeasängar, inga mörkläggningsgardiner, inga lampor utöver lysrör i taket osv...
Men som sagt så fick vi det jättebra sen vilket är huvudsaken
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:57.