|
|||
|
|||
Boende på naxos
Hej! Ska åka till Naxos den 13 augusti och kommer fram på natten ca kl 12. Tycker ni man ska boka en natt sen innan eller står det folk vid båtarna och väntar? Har för mig att hotellägarna brukar vilja ragga åt sig turisterna. Men eftersom det är så sent så kanske de inte gör det? Några tips?
|
|
|||
|
|||
Sv: Boende på naxos
Dom brukar stå i hamnen, vi rekommenderar gärna Hotell Adriana, ägaren hämtar o lämnar och har ett fantastiskt boende vid stranden Prokopios. Rummen har hög standard allt är rent och snyggt, pool finns och det tar 10 min att gå till den underbar stranden. Frukost kan man få om man önskar. Ett familjärt boende där man verkligen känner sig välkommen.
Naxos är fantastiskt ! Cyrene |
|
|||
|
|||
Tack så mycket ska kolla upp det. Någon annan som har tips på boende? Vill gärna bo så enkelt och billigt som möjligt. Runt 30-40 euro natten. Någon som vet hur priserna ligger till och hur dyrt/billigt det är? Vart är bäst att bo? Inne i Chora eller utanför?
|
|
|||
|
|||
Vi bor alltid i Prokopios, nära de finaste stränderna - Prokopios, Agia Anna och Plaka. Vi har bott på Adriana men tycker att det är för långt upp från byn, det finns många ställen nere i byn. Tror att du kan hitta något vid båten, det brukar alltid stå rumsuthyrare där. Priset blir bättre än att boka i förväg. Väljer du ett ställe utan pool (havet är ju så nära) blir priset bättre. Vid förbokning ligger nog priserna nu på 40 Euro och uppåt, det är ju högsäsong. Lycka till med resan!
|
|
||||
|
||||
Rumsraggarna härdar ut till sista stund. Räkna alltid med att det finns raggare vid piren närhelst du anländer.
Arne |
|
||||
|
||||
Vi kom till Naxos sent på kvällen den 10 augusti för några år sedan. Jag skrev så här på vår blogg:
När vi kom till Naxos hade två andra färjor precis lämnat hamnen. Vi såg från håll att det var mycket folk i hamnen, och ännu fler blev det när vår färja nästan tömdes på folk. Skulle det stå några rumsuthyrare i hamnen undrade vi? Under låg- och mellansäsong är det krig om kunderna på Naxos, rumsuthyrarna anfaller i flock, pruta behövs inte, det gör rumsuthyrarna åt en. Nu var det inte tal om att pruta, det stod endast en rumsuthyrare och väntade. Och vi var många som klev av. Det är inte kul att komma fram så här sent utan att ha förbokat rum. Inte under högsäsong. De flesta stressirrade in mot centrum. Vi stannade kvar, runt hörnet såg vi en av våra grekvänner vänta vid sin buss. Han hade inga rum lediga, det visste vi (hade ringt tidigare), i stället erbjöds vi att sova i deras egna hus någon kilometer utanför ”stan”. Tack! Jag skulle boka i förväg. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|||
|
|||
Kollade just på Tinos på Booking.com. Där finns det flera lediga rum och till helt ok priser. Ifall ni kan tänka er den ön istället?
Senast redigerad av Thira den 2013-08-07 klockan 12:46. |
|
|||
|
|||
Hej Aleasi!
Vi brukar bo på Hotel Agia Anna i just Agia Anna.Ligger VID stranden,nära till allt. Bussen går några meter fr.hotellet - går varje halvtimme. Gå in på nätet och sök deras hemsida.Skriv Hotel Agia Anna,så kommer du dit. Ägarinnan heter Katerina.Tel: 0030 228 504 25 76. Hon bukar alltid ge oss BRA priser.Augusti är ju dyrare,men PRUTA. |
|
|||
|
|||
Citat:
Är 50-65 euro mkt? Över vår budget men kanske ok? Ingen pool eller nåt då. |
|
|||
|
|||
50-60 euro är mycket för OSS,eftersom vi för det mesta reser i september och då brukar betala 25-30 euro.Men,som sagt prata vänligt och pruta,så ska du se att du kommer ner i pris!
Pool????? Nej! havet ligger 20-30 meter rakt framför hotellet! |
|
||||
|
||||
Pröva med två alternativ i stan Golden Beach Studios, mejl goldenbeachstudios@hotmail.com eller Vachos, som har både hotell och lägenheter, har tyvärr inte mail dit men googla.
|
|
|||
|
|||
http://www.studiospanos.com/ Här bode jag för ett par år sedan, bra o billigt, tyvärr är det nog lite sent att göra bokningskap nu, då man efter mina erfarenheter behöver va tidig för o få bra pris, alt så chansa på plats.
Det skumma är med typ booking.com så har jag ibland fått sämmre priser när jag pratat med hotellen direkt jämfört med booking.com, när jag bokat tidigt Tyvärr är det ju även så att det är högre priser i Augusti, rum för 30E vet jag inte om det är så realistiskt, |
|
|||
|
|||
Tack så mycket för alla tips. Vi hittade till slut ett boende som verkar helt okej "Windmill Naxos" hette det. Vi har ju inte så höga krav så får hoppas att det duger. 50 euro natten. Lite över budget men hellre att man har någonstans att sova. Åker vidare till Paros därefter runt den 19 och hoppas att vi hittar boende på plats.
|
|
|||
|
|||
Vad bra att det ordnade sig. Ha en fin resa!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|