Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-07, 17:29
Marlene64 Marlene64 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2013
Standard Äkta grekisk mat

Hej!
Åker till Kreta Platanias för sjunde gången och känner till många bra restauranger, men skulle vilja hitta en restaurang där man kan få bordet uppdukat med massor av meze. Är de någon som har bra tips?
Åker till Platanias 31/8
Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 17:35
AnitaC AnitaC är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Sv: Äkta grekisk mat

Ta bussen inn til Chania og prøv Semiramis. Der pleier vi å bestille masse småretter. Nydelig sted med levende musikk.kan også anbefale deres Lamb cretoise, utrolig godt. Nå ble jeg sulten. Bra det bare er 11 dager til vi er tilbake på Kreta.

Hilsen Anita
Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 19:16
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2012

Vad roligt att vi får tips. Vi åker även vi till Kreta Platanias den 31-8. Jag känner redan hur det börjar vattnas i munnen bara jag tänker på resan. det är 1a gången för oss på Kreta så jag längtar extra mycket.
Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 21:45
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag tycker Drosia har mycket bra smårätter... Korvar, fava, staka, zuccinibollar, saganaki cheese, fyllda zucciniblommor, vinbladsdolmar...ja det är lite av det vi brukar beställa Jättegod Cretan sallad passar bra till mezebordet också

// Malin
Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 19:09
palleair palleair är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Är det nån som är/varit på kreta som märkt om det blivit billigare att äta på krogen, de skull visst sänka restaurang momsen från 1 aug med 10%
läste jag i nån tidning, eller blev det som hemma=ingen skillnad
Svara med citat
Gammal 2013-08-08, 20:27
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad

http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=25078

Här finns tips !
/ Tom som har Drosia som favorit !
Svara med citat
Gammal 2013-08-09, 09:57
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hyr ni bil stanna till i en bergsby hitta en taverna och njut av maten där.
Ju färre turister desto bättre!
Prova dessutom gärna maten i saluhallen i Chania, t ex hos Stamatis(första vid den västra ingången)
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
Gammal 2013-08-09, 12:17

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Jag tycker Drosia har mycket bra smårätter... Korvar, fava, staka, zuccinibollar, saganaki cheese, fyllda zucciniblommor, vinbladsdolmar...ja det är lite av det vi brukar beställa Jättegod Cretan sallad passar bra till mezebordet också

// Malin
Tack för tipset, Drosia måste vi besöka ligger den västerut från Platanias torg? ungefär hur långt?

// Marlene
Svara med citat
Gammal 2013-08-09, 12:50
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Marlene64 Visa inlägg
Tack för tipset, Drosia måste vi besöka ligger den västerut från Platanias torg? ungefär hur långt?

// Marlene
Ja den ligger några hundra meter västerut från torget...man svänger upp till vänster efter Mylosrestaurang

// malin
Svara med citat
Gammal 2013-08-22, 15:15

Citat:
Ursprungligen postat av Trisha Visa inlägg
Vad roligt att vi får tips. Vi åker även vi till Kreta Platanias den 31-8. Jag känner redan hur det börjar vattnas i munnen bara jag tänker på resan. det är 1a gången för oss på Kreta så jag längtar extra mycket.
Hej! Ett restaurang tips är Astrea uppe på berget i Platanias, super trevlig personal, god mat och en underbar utsikt De är våran favoritrestaurangÄgaren har även en strand restaurang vid fotbollsplanen, besök gärna den också. Vi kanske syns Ha en trevlig resa
Svara med citat
Gammal 2013-08-24, 10:34
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

På Uncle Tom's/Barba Thomas äter du fantastiskt ugnsbakat lamm och har massor med smårätter att välja på. Jag måste också nämna deras stenugnsbakade pizzor

Abelopas har bl a den mest fantastiska moussaka, och erbjuder dessutom efter flera års tjat på levande grekisk musik. Ett tips; Fråga Dimitris om ett smakprov av hans hemgjorda rödvin!

Platanos välkryddade mat och härliga veranda är ett annat ställe jag gärna äter på, men får jag tid så frossar jag i Drakianas staka ute i olivlundarnas skugga.

Vill ni bara ta en drink efter maten så föreslår jag Jungle Café & Bar för den som gillar grekisk musik och samtal över drinken. Nikos är av den gamla gästfria Kretensiska typen, med ett hjärta stort som Kreta självt.

//Kikh
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:55.