Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-07, 22:05
Obos avatar
Obo Obo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Votsalakia

Hej! "Råkade" just spontanboka en resa till Votsalakia i slutet av augusti. Brukar vara lite mera påläst i vanliga fall då jag bokar, men denna gång blev det inte så...

Vi vill ha en lugn vecka med sol, bad och god mat, kanske hyra bil några dagar och se oss lite runt lite. Tavernatips? Någon som har några erfarenheter av biluthyrare där?

Hotellet heter Aphrodite. Några erfarenheter av det?

MVH Obo
Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 22:10
flierman flierman är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2013
Standard Sv: Votsalakia

Jag kom just hem från 2 veckor på Samos och passerade Votsalakia. Vad jag såg fanns det massor av biluthyrningar. Vad jag vet så är bussförbindelserna nästan obefintliga från Votsalakia så hyra bil tror jag är ett måste. Kolla med uthyraren då jag märkte att flera hade t.e.x hyr 2 dagar få en fri eller liknande.

Stranden som går längst byn var väldigt lång och fin så där kan ni nog bada riktigt bra.

Vi hyrde motorcykel fyra dagar i en annan by och jag tyckte att uthyrarna hade bra priser, betydligt lägre än t.e.x i Spanien/Mallorca och det fungerade utmärkt.
Svara med citat
Gammal 2013-08-13, 22:11
annette56 annette56 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Tror du kommer att gilla platsen.Var själv där första ången i juni och åker tillbaka 2 veckor 10 september. Underbar plats för avkoppling.Bodde på grannhotellet till ert.(Pelagos) där kan du hyra bil.Dom har nya och fin .Prata med Kyriakis och hälsa från mig.Finns många fina och mysiga tavernor.Bla Mike the Greek alldeles i början på Votsalaki.Kännetecken en blå och vit fyr vid entren.Ha en skön semester.Jag längtar till våra 2 veckor.
Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 14:34
Obos avatar
Obo Obo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Nyss hemkommen från Votsalakia kan jag "rapportera" att hotellet Aphrodite är riktigt bra, att det finns fina tavernor i Votsalakia (The Ballad of Bill and Salome blev favorit) och att hyrbil (eller annat fordon) är nödvändigt om man vill se mer av fina Samos.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:18.