|
|||
|
|||
Nu drar vi snart........
Då var det bara en vecka (7) dagar kvar innan vi reser till Karpathos. För att riktigt koppla av efter en hektisk sommar. I år är vi ett gäng på 6 st som åker ner den 22. En del stannar en vecka, andra två veckor. Några dyker bara upp. Det skall bli trevligt att träffa alla som känner där.
Halv (1/2) Karpianerna. seaside |
|
|||
|
|||
Sv: Nu drar vi snart........
....ja nu drar vi snart och några stannar faktiskt i 3 veckor.
Bara 4 arbetsdagar kvar till efterlängtad semester! Ses på flygplatsen Seaside m fl! Hälsn Marouli |
|
|||
|
|||
Skall bli kul att ses igen. Blir avundsjuk på er som stannar i tre veckor. Vi hade tänkt tre veckor från början men semestern räckte inte till. Men nästa år.... Första veckan är vi i Lefkos och andra veckan i Pigadia och bor på Astron Princess.
Vi ses snart. Seaside |
|
|||
|
|||
Här kommer "med flera" som också drar iväg den 22:a. Vi är 5 + 4 som stannar 2 veckor....så vi ses på Landvetter Marouli och Seaside
Hälsningar från Sussi & Erik m fl |
|
||||
|
||||
Då kommer vi ner med planet, som ni 2 veckorsresenärer åker hem med
Riitta |
|
|||
|
|||
Jajamensan. Gruppresa nästa år? Eller chartrar vi ett eget plan?
Du får ha en riktig skön resa Ritta. Värmen väntar på oss. Seaside |
|
||||
|
||||
Det skulle väl snart behövas ett eget plan för alla Karpathosresenärer på Kalimera
Ha en fin resa Riitta |
|
|||
|
|||
Vi är två Lundabor som tar vägen över Stockholm/Arlanda den 22/8. Efter all info här på Kalimera ser vi fram mot en mycket trevlig vistelse på Karpathos. Tyvärr bara en vecka i år. Vi kommer att bo på Kalimera.
Kanske vi ses. Lisa och Anders |
|
|||
|
|||
Jag och min dotter åker den 29/8 från Arlanda en vecka och vi bor på Meltemi. Träffade dig Riita på Pelagos förra året i september.... / Birgitta
|
|
|||
|
|||
Ja, då är vi på G! Årets resa blir ett litet jubileum, tionde trippen till Karpathos! Det finns folk som undrar varför vi envist återvänder till samma ö - det finns ju så många andra. Visst är det så, och vi har också varit på andra ställen, men K. har sin speciella charm. Där finns många underbara stränder, ex-vis Achata med sitt rena vatten. Där finns bra restauranger, ett par med fantastiskt god mat - fisken på Dramoundana och grönsakerna hos Under the trees är sanslöst gott. Framförallt träffar man alltid så många trevliga människor på K., och det är lätt att göra sig förstådd på engelska. Karpathos-borna är (nästan) alltid vänliga och hjälpsamma. Undrar om man inte kan kalla dem för den grekiska ö-världens värmlänningar? Vi ses snart på K!
|
|
||||
|
||||
Härligt att se att Ni är på G seasida och islandshorse. Vet ju sedan tidigare att Ni skulle till K två veckor före oss. Hustrun och jag liksom Riita förstår jag kommer ju ner med planet som Ni ska åka hem med. Så då börjar vår trevliga tvåveckors vistelse. Vi får göra som vi talade om tidigare att vi får vinka till varandra på flygplatsen.
Ni ska ALLA ha en trevlig vistelse under Er period så hörs vi kanske så småningom. BOKA |
|
||||
|
||||
Då kanske vi ses på Landvetter BOKA
Riitta |
|
|||
|
|||
Satt nyss och kollade igenom filmen från -05 då vi bodde i Lefkos en vecka.....om elva dagar ska vi ner igen, Lefkos även denna gång. Åtta år sen sist och då med ett barn, nu har vi välsignats med två till.....Karpathos BEWARE !
|
|
|||
|
|||
Tre dagar och några timmar till njutnings fulla två veckor. Here we come!
|
|
||||
|
||||
Inte alls omöjligt Riitta, vi får hålla utkik!
BOKA |
|
|||
|
|||
ca:18 timmar.
|
|
||||
|
||||
Trevlig resa och skicka gärna någraq rader från Karpathos.
Nu har vi "bara" 2 veckor kvar till take off! BOKA |
|
|||
|
|||
Åh är så otroligt sugen att resa till min favoritö karpathos igen. Men nu i höst passar det inte. Får nöja mig med våra 2 veckor i maj- juni. Men jag läser gärna det som ni skriver och önskar er alla Kalo taxido. Och om kvällarna jamas.
|
|
||||
|
||||
G o d ferie a l l e
KARPATHOS er HERLIG |
|
|||
|
|||
Då sitter vi på Landvetter och väntar på flygavgången kl. 07.40. Folken strömmar till. Kaffet och mackan smakade bra. Hej då Sverige.
Seaside |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|