|
||||
|
||||
Öluffa i Joniska övärlden. Erikousa, Mathraki, Othoni och Korfu
Årets trettonde resebrev är publicerat. Ni hittar resebrevet här.
Det är unikt resebrev eftersom det bland annat handlar om tre tämligen okända öar: Erikousa, Mathraki och Othoni. De finns inte ens med på Kalimera. Heja PA som fortsätter utforska Greklands minsta öar. Senast redigerad av Kalimera den 2013-08-21 klockan 15:09. |
|
||||
|
||||
Sv: Öluffa i Joniska övärlden. Erikousa, Mathraki, Othoni och Korfu
Härligt! PA:s resebrev är alltid fina och grundliga, ska läsas genast när jag hinner!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Re: Öluffa i Joniska övärlden. Erikousa, Mathraki, Othoni och Korfu
Härligt!
// KR |
|
||||
|
||||
Har foreløpig kun sett bilder, mange herlige
G l e d e r meg til å lese |
|
||||
|
||||
Trevligt PA! Kul med väldigt udda resmål.
Masse |
|
||||
|
||||
Visst är det! Jag tror att det är ytterst få, eller ens någon, av våra medlemmar som varit på Erikousa, Mathraki och Othoni.
|
|
|||
|
|||
Hej Alla
Enligt grekerna själva på dessa öar, kommer det en och annan svensk/skandinav med segelbåt med 2-3 års mellanrum. Förutom på Erikousa där någon har släkt i Norge. Hotellet på Mathraki hade inte tidigare haft svenska gäster. //PA |
|
||||
|
||||
Torde var ganska unikt.
|
|
|||
|
|||
Mycket intressant resebrev! Kul!
Anne |
|
||||
|
||||
Tack för resebrevet PA!
Spännande att läsa om hur ni utforskar nya öar. Och jag håller med dig. Grekland borde gräva ner sina elledningar så vi får bättre bilder . Deia |
|
||||
|
||||
En tidningsartikel härom veckan berättar att de ganska få barnen på Erikousa och andra öar med få boende ska få distansundervisning via dator.( Detta prövades även på Pserimos några år sen. ) Det är det enda jag läst om Erikousa förutom det här intressanta resebrevet.
|
|
|||
|
|||
Vilket otroligt spännande resebrev PA!
Så himla intressant! Tusen tack för att du delar med dig, av för mig helt okända öar! Kanske att jag måste överge Kykladerna en sommar... Pyttan |
|
|||
|
|||
Hej Alla
En får tacke! Att resa utanför allfarvägarna är lite spännande, man vet inte hur det är/blir, på mer kända ställen inbillar man sig att det kanske mer organiserat. Men det var mycket välorganiserat och trevligt på de tre små öarna. Men vi har aldrig råkat ut för något som gjort oss rädda. Ett och annat dåligt boende har vi väl lyckats med, men då är det oftast bara byta! Ha de gôtt //PA |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|