Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-25, 11:34
AnoN AnoN är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Bageri i Platanias?

Vi är ett ungt par som om en vecka skall åka till Platanias och bo på Medousa Studio Apartments. Jag skulle ha några frågor angående området. Finns det något bageri i närheten dit man skulle kunna gå på morgonen för att köpa frukostbröd? Sedan undrar jag även om det finns någon affär som säljer ost i lösvikt (måste ju få våran lunchsmörgås med fetaost på)? Även ett litet konditori skulle vara trevligt att hitta.

P.S Jag tar gärna emot andra tips om Platanias och omnejd, första gången jag/vi reser utan min far som reseledare
Svara med citat
Gammal 2013-08-25, 13:09
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Bageri i Platanias?

Det finns två bagerier i Platanias, ett mitt emot Xalaro Music Bar (The Ruin) och ett invid Kodakbutiken i början av byn. Feta på lösvikt kan du köpa både på INKA, vid torget, och Marakis minimarket mitt emot bensinstationen nästan. Prova Abelopas levande musik till middagen och Barba Thomas lamm i ugnen

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 22:29
AnoN AnoN är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Sitter för tillfället på vår balkong, nyss hemkomna från Barba Thomas. Kan inte annat än rekommendera restaurangen vidare (redan satt in en utvärdering på TripAdvisor). Enormt bra service och goda pizzor, vi har tre middagar kvar och två av dem planerar vi att äta där (annat än pizza)
Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 00:36
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av AnoN Visa inlägg
Sitter för tillfället på vår balkong, nyss hemkomna från Barba Thomas. Kan inte annat än rekommendera restaurangen vidare (redan satt in en utvärdering på TripAdvisor). Enormt bra service och goda pizzor, vi har tre middagar kvar och två av dem planerar vi att äta där (annat än pizza)

"Mina pojkar" i ett nötskal!

//Kikh
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:09.