|
||||
|
||||
Halva Pigadia till salu?
Det var lite tråkigt och se alla dessa tomma affärslokalerna och av dom som inte redan var tomma, var det väldigt många till salu
Vem skall kunna satsa och köpa i dessa tider Tex Evelyns frisersalong stod där tom med intakt innehåll, efter hennes död. Man önskar ju att en ung människa skulle ha möjligheten och ta över en färdig salong och den kundkretsen som fanns där. Man kanske inte får lån så lätt längre heller, eller vågar satsa Riitta |
|
|||
|
|||
Sv: Halva Pigadia till salu?
Det är sorgligt och vi ser samma på Tinos. Även här i Batsi där vi nu är. Tyvärr kommer det att bli än värre. Det vi hörde på Tinos var att allt stänger tidigare för säsongen och detta ser vi verkligen ex på här i Batsi där mycket, både serveringar och boenden redan bommat igen och en del av dessa kanske inte ens haft öppet i år.
Lissi |
|
|||
|
|||
Nej det är nog så idag att det är tufft att våga satsa och köpa nåt idag. Det är ju väldigt synd för det behövs unga som vågar satsa för att Grekland på fötter igen. Som jag förstått så är det många greker i andra generationen som flyttar tillbaka till karpathos och öppnar nåt. Synd om det inte går.
|
|
||||
|
||||
Håller med Dig Riitta att det var lite tråkigt att se att så många lokaler var tillbommade eller också med Till Salu skylt. Men dom man pratade med på tavernor och affärer så var det många som var hyggligt nöjda med den gångna säsongen i alla fall.
Såg inte till Dej någon gång i folkvimlet i Pigadia fast jag höll lite utkik. Men vi fick ju prata med varann på Landvetter innan flyget gick så vi fick vara nöjda med det. BOKA |
|
||||
|
||||
Ja, det var ju lite roligt att vi hamnade efter varandra i kön på Landvetter
Jag tittade lite efter er på hemvägen ,men såg er inte Hoppas ni också hade en trevlig semester Riitta |
|
||||
|
||||
Vi hade två mycket trevliga veckor den här gången också. Första veckan var nästan så att det var för varmt onsdagen den 11:e var ju rekord med 36 grader i luften. Vi bodde ju i Amopi första veckan på det nya hotellet Apolis, kan verkligen rekommenderas om man söker lite lugn och ro en första vecka.
Andra veckan bodde ju vi i Pigadia på hotell Atlantis, inget fel där heller bortsett från lekplatsen alldeles utanför hotellet. Dit kom det ett 25 till 30 tal barn/ungdomar vid 18 tiden varje kväll och gick sedan därifrån först vid 22.30 och dom HÖRDES vill jag lova. På hemresan satt vi på platserna 2A och 2B så det kanske var en bit från Er? BOKA |
|
||||
|
||||
Vi satt på 26:e raden så det var en bit Ja, det var ju lite svettigt ett par dagar Benen kändes lite sega, när man masade sig från Amaryllis i centrum till badstranden vid Maistrali
Riitta |
|
|||
|
|||
Hej Riitta och BOKA!!!!
Vi var på Karpathos 2013 i två veckor aug/sep. Det var jätte varmt 35-40, kvällar ca 30. Men vad det blåste(storm) dom första 5-6 dagar. Vi blev totalt blästrade på stranden!!!!!!!!!!!!!!!! Sedan lugnade det lite grann. - Vi tyckte om Karpathos, men vi har läst att det blåser/storm alltid???? |
|
||||
|
||||
Det är ju inte sant, förstås. Inte är det alltid storm! Men denna sommar har tydligen varit den blåsigaste i mannaminne. Normalt sett brukar det fläkta lagom skönt för det mesta, men jag har även varit med om totalt vindstilla veckor, och då är det inte roligt. Då är det som att gå runt i ett våtvärmande omslag hela dagarna. Kläderna är blöta, ingenting torkar och man är ständigt russinskrynklig om fingrarna.
Nere runt flygplatsen är det vindsäkrast, så det är där vindsurfarna håller till. Man håller på att bygga ett helt nytt vindsurfarcentrum längs vägen vid Agrilaopotamos. Det finns dock alltid stränder som ligger i lä, så man behöver inte bli sandblästrad. Karin |
|
||||
|
||||
När vi landade på Karpathos den 5 sept så kan jag lova att det blåste riktigt ordentligt, det var till att hålla i allting. Kaptenen varnade också för det innan vi gick ut, om jag inte kommer ihåg fel så sa han att vindstyrkan motsvarade 30 kilometer/tim. Men efter den dagen så var vi inte alls besvärade av någon blåst utan det var istället som jag tidigare nämnt att det nästan var för varmt.
BOKA |
|
||||
|
||||
Citat:
För att vinden ska kallas storm måste man upp till 10 - 11 Beaufort, runt 100 km/h... http://www.smhi.se/kunskapsbanken/me...astighet-1.252 Karin som hittills inte har varit med om någon grekisk storm. Jordbävningar, däremot... |
|
||||
|
||||
Ja där ser man alltid lär man sig något nytt, eller som någon klok människa sa någon gång "Varje dag som man inte lär sig något nytt är en FÖRSPILLD dag". Tack för det Karin!
BOKA |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|