|
||||
|
||||
Hemma från Karpathos och Kreta
Nu är vi hemma igen efter vår miniluff till Karpathos och Kreta. Vi flög till Karpathos och efter några dagar där åkte vi med färjan Prevelis till Sitia för att därifrån ta oss med buss till Makrigialos på södra Kreta. Här hade vi 6 helt fantastiska dagar med ett boende direkt på stranden på "Apartments Villa Kamara". Kan rekommenderas om man vill ha ett strandläge mitt i byn. Därefter tog vi oss tillbaka till Pigadia och hade några avslutande dagar där. Vi upplevde att det var ganska mycket folk på tavernorna både på Kreta och Karpathos. Glädjande kunde vi se att många som bodde på Sunwing i Makrigialos gick ut på tavernorna för att äta middag. Det lät också på flera vi pratade med där som att många Sunwinggäster tröttnar på maten där och går ut och äter även om de har AI. Man kan ju bara hoppas att AI-trenden är på tillbakagång
Även på Karpathos var det mycket folk på kvällarna tyckte vi. Vi var där samma tid för två år sedan och jag tyckte att det verkade vara mer folk nu i år. De första dagarna där bodde vi på Manos Plaza och där var det fullt ös hos grannen (en nattclub som jag trodde hade stängt) till kl 5 på morgonen den första natten. Kommande nätter var det något lugnare. Andra svängen på Karpathos bodde vi på Regina hotell, helt ok med väldigt trevlig frukostvärdinna. Här var vi dock nästan ensamma på hela hotellet. Frukost ingick i priset och den var alldeles tillräcklig för vår del. Det var bara vi och vårt ressällskap som åt frukost där. Ska försöka tåta ihop ett litet resebrev med lite bilder så småningom från våran resa, när alla intrycken har fått lägga sig. Maria |
|
||||
|
||||
Sv: Hemma från Karpathos och Kreta
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||