Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-20, 07:26
Rikvide Rikvide är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2013
Standard God och prisvärd mat i Agia Marina/ Platanias

Står strax nedanför restaurang Pirgos och använder deras Wifi denna ännu lite kyliga söndag morgon. Har läst så många bra tips på matställen här men tappade bort lappen. Tänkte äta typ mede här ikväll! Hjälp snälla! ( Pirgos var ok men inte super)
Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 15:37
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: God och prisvärd mat i Agia Marina/ Platanias

Citat:
Ursprungligen postat av Rikvide Visa inlägg
Står strax nedanför restaurang Pirgos och använder deras Wifi denna ännu lite kyliga söndag morgon. Har läst så många bra tips på matställen här men tappade bort lappen. Tänkte äta typ mede här ikväll! Hjälp snälla! ( Pirgos var ok men inte super)
Gå till Drosia om du ska äta meze...

// Malin
Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 19:27

Vi hamnade på ett ställe som hette Belvedere i backen upp till Platanias by! Jättebra och trevligt:-)
Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 15:11
Dersan Dersan är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Rikvide Visa inlägg

Vi åt på Pirgos några gånger i år, men upplevde maten bättre 2012 när vi var där, kan det vara en ny kock där tro
Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 18:06
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Horiatiki uppe i backen vid macken i agia marina. gå uppför backen o i en vänster hörn finns det gott vällagat väl tilltagna rätter för bra peng!
Svara med citat
Gammal 2013-10-26, 13:41

Hemma igen! Skön vecka med "lagom" temperatur!
Horiatiki såg jag men vi var inte där, hade gått dit om jag läst tipset i tid! Testade Drosia som var bra men det slog dock inte Belvedere. där vi åt lamm och kyckling i ugn sista kvällen, fantastiskt, lite små meze portioner men mycket prisvärda.
Bodde på Oscar suites som var bra och trevligt, frukosten var över förväntan
men den middag vi åt där var en stor besvikelse, det är nog bäst att hålla sig till Grekiskt i grekland!
Tack för tipsen!
Svara med citat
Gammal 2013-10-26, 17:13
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

ja, jag visste ju inte om du var kvar eller ej på kreta. men på horiatiki åt vi säkert 3 gånger, mätta o drygt 100 kr var på både mat o dryck! gott var det också! åker jag dit en annan gång, går jag garanterat dit fler kvällar! synd du inte fick tipset i tid!!
Svara med citat
Gammal 2013-10-29, 14:39
annjos avatar
annjo annjo är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Ja, Horiotiki, eller Horiotiko... vad det nu heter, jag menar den 2:a restaurangen om man kommer från macken i alla fall..... det är ett av mina favoritställen :-) Lamm med potatis och grejer i ugn är hur gått som helst!! Ja... allt jag ätit där är jättebra! Och så den gemle mannen som stapplar omkring där och är sååå gullig och trevlig, han gör ju sitt till stämningen. (jag är inte så insatt i familjeförhållandena där.... skulle vara intressant att höra om någon vet... har hört att de var en familj som blev oense ang något och nu har varsin restaurang där?? Har aldrig prövat den andra men de kanske har lika god mat där??)!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:49.