|
||||
|
||||
På marknad efter kourambiedes
Solen skiner från en klarblå himmel, som varje morgon. Det blir varmt idag också. Jag njuter værmen.
Jag ska på marknad och handla kourambiedes tillsammans med mitt lilla barnbarn. Så underbart att vara mormor på riktigt och inte bara på Skype. Vilken marknad ska jag på? |
|
|||
|
|||
Sv: På marknad efter kourambiedes
Jag vet i alla fall vilket land du är i .
Lissi |
|
||||
|
||||
Kan det vara en grekisk marknad i Australien eller är det Nya Zeeland?
Eva |
|
||||
|
||||
Ny variant av gissningslek! Men jag passar...
|
|
||||
|
||||
Jag tror mig också veta. Njut av värmen och allt annat.
|
|
||||
|
||||
Vi går ner till Brisbane River och åker den lilla færjan ett par hållplatser och hamnar mitt i city dær vi går på Jan Powers Farmers Market och køper grekiska julkakor. Jættegoda!
Så Australien ær rætt och marknaden ær lokal æven om vi hittar grekiska kakor. Grekisk festival har man hær i Brisbane i maj. Drømmer om att återvænda då, inte før festivalen men till mitt fina barnbarn. Det ær stort att bli mormor! |
|
|||
|
|||
Ja Marianne, det är stort att bli mormor och farmor. Jag är ju så lyckligt lottad att jag har alla där jag bor och jag förstår att Du njuter nu. Ha en fortsatt fin vistelse.
Lissi |
|
||||
|
||||
Förstår din gläjde barnbarn är helt fantastiskt. Jag är också så lyckligt lottad att jag har mina inom några få km och kan träffa dom ofta. All ny teknik med Skype etc måste väl underlätta för er som har nära och kära många mil bort.
Hoppas ni får en underbar vistelse i Australien. Eva |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|