|
||||
|
||||
Vägarna
I år skall vi hyra bil några dagar och skall åka runt lite
Är dom rödmärkta vägarna på kartan bra vägar? Kan tänka mig att trafiken inte är så livlig vart man än åker? Vet ni om vägen till Olympos är klar? Inte säkert att vi ger oss på så lång utflykt,men ifalll så Vilka byar är trevligast och besöka? Mesochori lockar Vill gärna komma lite längre än till Amopi och Aperi den här gången Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Vägarna
Nu har jag inte kartan klar för mig i skallen, men vi åkte bil från Pigadia upp till Lefkos längs kusten, sen åkte vi tvärs över ön via Aperi på tillbakavägen. Suveräna vägar hela tiden och under hela dan mötte vi väl ungefär så många bilar som jag möter när jag går till närbutiken här hemma
Ni ska absolut åka runt. Inte bara för att nå målen/byarna, utan också för att själva resan är fantastisk. Upp till Lefkos är naturen otrolig. |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Unfortunaly the road to Olimpos will NOT be ready for the summer. The construction was stopped before I left the island because of difficulties with the machinery they were working, stronger, bigger machines needed, hopefully to have them in time for the road to be ready summer 2007. Citat:
|
|
||||
|
||||
Låter som en bra runda.(har kartan framför mig). Kan tänka mig att man ser fantastiska vyer.Bara man vågar titta ifall man kommer högt upp.
Var ligger den där trevliga tavernan ni har skrivit så mycket om? Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Om ni inte var till Olymbos förra gången, så tycker jag att ni inte borde missa det den här gången! Men åk båt och buss - det är en härlig och fantastisk resa!
|
|
||||
|
||||
Dit måste vi ju Måste vidga vyerna lite utanför Pelagos
Riitta |
|
||||
|
||||
Olympos har vi varit på,för det var för Olympos skull vi åkte dit
Hade drömt om att få komma dit i många år,men man kan ju ta en sväng till Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
[INDENT]
Citat:
Riitta,morgonpigg som har ett morgontrött barnbarn |
|
||||
|
||||
Jag har varit där i solnedgången, det är minst lika fint! Annars brukar jag inte äta så tidigt, men kommer man strax innan solnedgången så trillar solen ner i havet rakt framför en, det är rätt maffigt. (Och sådana middagstider passar kanske bra för barnen också )
|
|
||||
|
||||
[INDENT]
Citat:
Det ordnar sig säkert Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Aperi såg vi från vårt hotellfönster och besökte också
Vi tyckte också att det var fint där Riitta |
|
||||
|
||||
Ja det er utrolig mange fine byer på Karp. En som ikke er nevnt her er Piles.
I det hele tatt: det er et "must" å komme seg ut av Pigadia og se seg rundt. Ingrid |
|
||||
|
||||
Citat:
Till Aperi kommer vi nog definitivt att ätervända under detta år, då vi har tvä resor till Karpathos att se fram emot Ivi |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva Mertona ("tant Eva") växte upp i det huset. Det var hennes pappa som startade kafeet och drev det i många år. Det rinner en kallkälla ur berget bakom huset. Den har dragits in genom väggen så att vattnet liksom kommer ur stenarna som är vackert inmurade runt den. En mycket fiffig och porlande sevärdhet som välkomnar när man kommer in i huset! |
|
||||
|
||||
Jag har en likadan bild (fast utan dig och Ca ) Vi satt på terassen på andra sidan vägen och fikade
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Senast redigerad av Elisabet den 2006-03-08 klockan 19:35. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|