Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-19, 13:16
Mesmorizes avatar
Mesmorize Mesmorize är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard vad ska man välja i sommar!

Hej!
Jag åkte första året, 2010 till Platanias, sedan året därpå till agii apostoli, och förra året vart det Nea Chora.

Sitter och funderar på årets resa..Dels är jag sugen på platanias igen..men samtidigt gillade jag att bo i Nea Chora då det var så nära in till Chania.

Jag brukar ju använda mig av ving, fritidsresor och apollo när jag bokar/letar..är för feg för att ta flygstol och leta eget boende.
Dock är det trist att de verkar bara vara just fritidsresor som har i nea chora och då bara 2 hotell..Vi bodde på Posidonio förra året, underbara ägare, men lite si och så med att få sova, då det var väg nedanför.

Platanias så bodde vi på Platanias mare, gillade det stället, men ser rätt dyrt ut i år, Hmm

Eller ska man testa nåt nytt?
Har ni förslag på resmål, eller hotell eller annat ?

Mvh M
Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 15:01
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: vad ska man välja i sommar!

Vägg i vägg med Podidonio finns Frini. Minst lika trevlig familj. Frukost ingår i priset.
Dit kommer snabbare än till Posidonio eller Christina. Anledningen är den att man slipper vänta på alla som ska med transferbussen. Dessutom tro jag det är billigare.
Detta uppnås genom att följa denna plan för individuell utveckling: Köp en flygstol till Chania, kliv av planet och närma er raden av taxibilar, fråga vad det kostar till Nea Chora/hotel Frini, det priset gäller alltså. Resan tar ca 20 minuter.

Ni begär ett rum på tredje/fjärde våningen = ovanför trädtopparna = horisont.
Kontakta sophia.frini@gmail.com

Det är mycket enkelt så skynda på nu!
Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 15:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Mesmorize Visa inlägg
Eller ska man testa nåt nytt?
Kanske sydkusten kunde passa. Det finns tre turistorter med charter från Sverige på sydkusten: Paleochora, Plakias och Makrygialos. Alla är bra tycker jag.
Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 16:56
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Köp flygbiljetter med Norwegian eller Ryanair och boka hotell själv. Då kan du ju dela tiden mellan Platanias och Nea chora Boka hotell direkt av hotellet eller använd dig av momondo.se... Då kan du jämföra priser på de flesta hotellsidor där.

// Malin
Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 17:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Mesmorize Visa inlägg
Hej!
Vi bodde på Posidonio förra året, underbara ägare, men lite si och så med att få sova, då det var väg nedanför.
Mvh M
Så bra att ägarna är trevliga. Vi ska nämligen bo där i september. Även vi med Fritidsresor. Förra gången i Nea Chora bokade vi själva och bodde på Stelisia Rooms med utsikt rakt ut över fiskehamnen och havet.

Prova annars Paleochora, som alla säger är så mysigt! Själv ska jag efter vår vistelse på Posidonio åka vidare med buss först till Rethymno och sen till Paleochora. Jag stannar en vecka längre än maken och får alltså både charter och egen bokning på samma resa .
Nea Chora ÄR fint!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-02-20, 20:37
Mesmorizes avatar

Hahaha, jaa, man kanske ska våga prova :P, har ju gjort så ofta på Gran canaria, fast kunnat boka med transfer
Får se om man tar sig i kragen, är ju 33 år, haha, måste våga lite mer

Citat:
Ursprungligen postat av xenos Visa inlägg
Vägg i vägg med Podidonio finns Frini. Minst lika trevlig familj. Frukost ingår i priset.
Dit kommer snabbare än till Posidonio eller Christina. Anledningen är den att man slipper vänta på alla som ska med transferbussen. Dessutom tro jag det är billigare.
Detta uppnås genom att följa denna plan för individuell utveckling: Köp en flygstol till Chania, kliv av planet och närma er raden av taxibilar, fråga vad det kostar till Nea Chora/hotel Frini, det priset gäller alltså. Resan tar ca 20 minuter.

Ni begär ett rum på tredje/fjärde våningen = ovanför trädtopparna = horisont.
Kontakta sophia.frini@gmail.com

Det är mycket enkelt så skynda på nu!
Svara med citat
Gammal 2014-02-20, 20:37
Mesmorizes avatar

Det kanske vore nåt

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Kanske sydkusten kunde passa. Det finns tre turistorter med charter från Sverige på sydkusten: Paleochora, Plakias och Makrygialos. Alla är bra tycker jag.
Svara med citat
Gammal 2014-02-20, 20:38
Mesmorizes avatar

Ja det är ju fördelen, man behöver inte bo på samma ställe

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Köp flygbiljetter med Norwegian eller Ryanair och boka hotell själv. Då kan du ju dela tiden mellan Platanias och Nea chora Boka hotell direkt av hotellet eller använd dig av momondo.se... Då kan du jämföra priser på de flesta hotellsidor där.

// Malin
Svara med citat
Gammal 2014-02-20, 20:40
Mesmorizes avatar

Ja de var helt gudomliga, man och hustru och son, samt en äldre dam som kikade in ibland, skulle gissa på att det var farmor eller mormor det där. God mat har de med, och de tyckte nog om oss med, då vi fick en flaska vin att ta med hem sista kvällen

Ja paleochora har jag läst en del om, men aldrig tittat på som att bo vid.

Underbart att kunna kombinera både charter och eget så!
/M

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Så bra att ägarna är trevliga. Vi ska nämligen bo där i september. Även vi med Fritidsresor. Förra gången i Nea Chora bokade vi själva och bodde på Stelisia Rooms med utsikt rakt ut över fiskehamnen och havet.

Prova annars Paleochora, som alla säger är så mysigt! Själv ska jag efter vår vistelse på Posidonio åka vidare med buss först till Rethymno och sen till Paleochora. Jag stannar en vecka längre än maken och får alltså både charter och egen bokning på samma resa .
Nea Chora ÄR fint!!

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:59.