|
|||
|
|||
Summerland Rodos
Vet inte om det är ok att länka till Facebook så jag tänkte ge ett tips till alla som gillar Rhodos om gruppen Summerland Rodos
Där finns massor av fina bilder, kolla speciellt in albumet ONCE UPON A TIME ... fotografier så långt tillbaka som 1800talet. Man får lära sig nya saker också, jag hade t.ex ingen aning att Italienarna återuppbyggde stormästarens palats enligt originalritningar på 30 talet. Mycket intressant och väl värt en titt. |
|
||||
|
||||
Sv: Summerland Rodos
Citat:
|
|
|||
|
|||
Åh vad fina och intressanta bilder! Från krigen och allt. Tack för tipset!
|
|
|||
|
|||
Ja, de är otroligt att dom lyckas få fram så många gamla bilder med överraskande bra kvalitet.
Om man gillar bilder som övervägande är hårt photoshoppade så har tjejen hittat en grupp som heter: Φίλοι Φωτογραφίας Ρόδου (Rhodes Photography Group) Klistra in hela namnet i sökfältet på FB, jag tycker väl sådär om fotografierna, föredrar mer naturliga bilder även om några blir riktigt bra. |
|
||||
|
||||
Här hittar man också massor av intressanta filmer och foton om Rhodos från förr. En fantastisk grekisk serie i nio delar om Rhodos historia, en italiensk serie i fem delar om Rhodos 1921-1940, och mycket mer...
https://www.youtube.com/watch?v=lVYu...2BF8TXEhWaAfCo |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|