Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-04-04, 12:14
storkis storkis är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Bra resturanger i närheten av Sunprime Platanias beach.

Min make och jag åker till Platanias i slutet av maj och ska då bo på Sunprime Platanias beach. Vad jag har förstått, så ligger det i utkanten av Platanias. Min fråga är, ligger det några bra resturanger i närheten av hotellet?
Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 12:41
Marlene64 Marlene64 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2013
Standard Sv: Bra resturanger i närheten av Sunprime Platanias beach.

Hej!
Har bott sju gånger i Platanias, är mitt favoritställe på Kreta. Har inte tips på någon nära restaurang, men har tips på 2 toppen restauranger i Platanias. Symposium heter den ena, när man går mot torget från erat hotell så ligger den på vänster sida, ca 1 km från erat hotell. Super god mat och service. Ett måste när man är i Platanias är Astrea högst uppe på berget, ta taxi från torget, jobbig backe att gå uppför. Enligt mig är de Platanias bästa restaurang, god mat , rolig, trevlig personal, underbar utsikt. Man får ett trevligt bemötande . Ägaren Jorgen är jätte trevlig. Hoppas ni får en trevlig semester på underbar Kreta

// Marlene
Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 20:38

Tack för svaret.
Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 20:54
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Om ni är sugna på Italienskt så finns Zafferano på samma sida som ert hotell en liten bit in mot Platanias. Annars är mina favoriter Drosia ( ligger en tvärgata upp från Utopia , sväng upp före Mylos från ert håll) och Barba Thomas som ligger snett mittemot the twins och Rockhouse
Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 16:17
Maho69 Maho69 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Även om det står 1.3 km till centrum i hotellbeskrivningen så är det bara 300-400 meter till början på Platanias. Och det är också där utbudet av restauranger börjar och du kan äta hela vägen till Agia Marina. Tips kan du få många och jag tror att vart man än kommer så är det bra. Vi har varit i Platanias 4 år på raken och nästan alltid nya ställen, och endast ett ställe var inte till belåtenhet. Vi har en favorit och det är Ariadne, på vänster sida av vägen från ert hotell, ligger ungefär halvvägs mot centrum och man får gå 150 m ner och sitta närmast stranden
Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 20:50
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Kom på en annan favorit som ligger på samma sida som ert hotell efter några hundra meter in mot Platanias... Kyano Sväng ner vid Santa Helena hotell. Underbar mat och fantastisk miljö vid havet som är otroligt vacker i solnedgång

// Malin - åker ner för 28:nde gången om 14 dagar
Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 22:01

Tack för samtliga svar.
Svara med citat
Gammal 2014-05-18, 09:26
imkp imkp är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2014

Jag och min pojkvän kom hem natten mot i fredags efter en helt underbar vecka på Sunprime Platanias Beach. Vi provade några olika restauranger under veckan, men vi fastnade snabbt för restaurangen Barba Thomas, som ligger en liten bit bortanför torget i Platanias, mittemot ett gyrosställe med gul skylt. Fantastiskt god mat och härlig personal som gör allt och lite till för att deras gäster ska trivas! Visst, det ligger ca 1,5 km från Sunprime, men det är väl värt promenaden dit (och promenaden hem är välbehövlig efter allt gott man får stoppa i sig! ). Titta bara på den här Grilled seafood plate for two som Leonidas och killarna fixade åt oss sista kvällen!

Helgrillad fisk underst (syns inte), svärdfisk, räkor, bläckfiskarmar och bläckfiskringar. Hur gott som helst! Det finns inte på menyn, men de ordnar det mesta, säg bara vad du vill ha! Deras Greek plate for two som vi åt någon kväll tidigare var inte heller att leka med, eller pizzorna, eller..

Rekommenderas varmt! Hoppas ni får en härlig resa till Kreta!
Svara med citat
Gammal 2014-05-18, 13:01

Tack snälla för ditt svar.
Så gott det ser ut. Det riktigt vattnas i munnen.
Hur har vädret varit där nere? Det är 13 dagar till vi åker.

Irene
Svara med citat
Gammal 2014-05-18, 20:49

23-35 grader varmt och soligt mer eller mindre hela tiden. Lite blåsigt och några enstaka moln de sista dagarna och man behöver en kofta/tröja på sig efter solen har gått ner, men överlag helt fantastiskt
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 01:53
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av imkp Visa inlägg
Jag och min pojkvän kom hem natten mot i fredags efter en helt underbar vecka på Sunprime Platanias Beach. Vi provade några olika restauranger under veckan, men vi fastnade snabbt för restaurangen Barba Thomas, som ligger en liten bit bortanför torget i Platanias, mittemot ett gyrosställe med gul skylt. Fantastiskt god mat och härlig personal som gör allt och lite till för att deras gäster ska trivas! Visst, det ligger ca 1,5 km från Sunprime, men det är väl värt promenaden dit (och promenaden hem är välbehövlig efter allt gott man får stoppa i sig! ). Titta bara på den här Grilled seafood plate for two som Leonidas och killarna fixade åt oss sista kvällen!

Helgrillad fisk underst (syns inte), svärdfisk, räkor, bläckfiskarmar och bläckfiskringar. Hur gott som helst! Det finns inte på menyn, men de ordnar det mesta, säg bara vad du vill ha! Deras Greek plate for two som vi åt någon kväll tidigare var inte heller att leka med, eller pizzorna, eller..

Rekommenderas varmt! Hoppas ni får en härlig resa till Kreta!

Min absoluta favorit i Platanias, och på gångavstånd! Tusen tack för att ni hjälper "min familj"på vägen mot framgång! Barba Thoma/ Uncle Tom's har fantastisk mat och riktigt familjär service!

//Kikh, som undrar om vi kanske träffats

Senast redigerad av Kikh den 2014-05-19 klockan 02:01. Anledning: Tillägg
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 02:03
Kikhs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av storkis Visa inlägg
Tack snälla för ditt svar.
Så gott det ser ut. Det riktigt vattnas i munnen.
Hur har vädret varit där nere? Det är 13 dagar till vi åker.

Irene

Irene, ta med en vindjacka, jeans och sneakers för kvällsbruk och lita på föregående talare! Du vet var du finner mig om ni vill ha fler tips

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 02:12
Kikhs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Marlene64 Visa inlägg
Hej!
Har bott sju gånger i Platanias, är mitt favoritställe på Kreta. Har inte tips på någon nära restaurang, men har tips på 2 toppen restauranger i Platanias. Symposium heter den ena, när man går mot torget från erat hotell så ligger den på vänster sida, ca 1 km från erat hotell. Super god mat och service. Ett måste när man är i Platanias är Astrea högst uppe på berget, ta taxi från torget, jobbig backe att gå uppför. Enligt mig är de Platanias bästa restaurang, god mat , rolig, trevlig personal, underbar utsikt. Man får ett trevligt bemötande . Ägaren Jorgen är jätte trevlig. Hoppas ni får en trevlig semester på underbar Kreta

// Marlene
Astrea är kända för att hälla i sina (norska) gäster gratis sprit, sen rinner de nerför backen med stendöda smaklökar... Symposium serverar en blandning av dansk/italiensk/grekisk mat ca 20.25% dyrare än vanliga tavernor. Drosia, Abelopas, Platanos och Barba Thomas vet att ta vara på sina gäster, även om Abelopas hade ett mellanspel med en sämre kock (efter en stenhård säsong) i fjol. Jag ser fram emot den dagen då de startar med levande musik igen!

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 08:25

Hej Kikh.
Jag tänkte besöka din butik, när jag kommer ner.
Där ligger en resturang, som vi brukar gå och äta på, intill din butik.
Jag har glömt vad den heter.

Vi kommer ner den 29 maj och ska stanna en vecka.

Ha det så gott.

Irene
Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 11:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Oj, det där såg väldigt gott ut.
Svara med citat
Gammal 2014-05-30, 11:01
Marlene64 Marlene64 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Astrea är kända för att hälla i sina (norska) gäster gratis sprit, sen rinner de nerför backen med stendöda smaklökar... Symposium serverar en blandning av dansk/italiensk/grekisk mat ca 20.25% dyrare än vanliga tavernor. Drosia, Abelopas, Platanos och Barba Thomas vet att ta vara på sina gäster, även om Abelopas hade ett mellanspel med en sämre kock (efter en stenhård säsong) i fjol. Jag ser fram emot den dagen då de startar med levande musik igen!

//Kikh
Vi har blivit bjuden 2 gånger på middag nere på Astreas strandbar på kvällen, mamman stod för maten, den var supergod. Vi har alltid varit nöjd med maten på Astrea. Och vi har haft smaklökarna kvar när vi gått nerför berget // Marlene
Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 15:48

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Min absoluta favorit i Platanias, och på gångavstånd! Tusen tack för att ni hjälper "min familj"på vägen mot framgång! Barba Thoma/ Uncle Tom's har fantastisk mat och riktigt familjär service!

//Kikh, som undrar om vi kanske träffats
Kanske det?! Jag såg din efterlysning av personal i en annan tråd. Är du kvinnan från Sundsvall som jobbade i en guldsmedsbutik i Platanias? Skoj att hitta dig här isf!
Svara med citat
Gammal 2014-06-13, 18:22
Kikhs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av imkp Visa inlägg
Kanske det?! Jag såg din efterlysning av personal i en annan tråd. Är du kvinnan från Sundsvall som jobbade i en guldsmedsbutik i Platanias? Skoj att hitta dig här isf!

Japp, det är jag det

//Kikh
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:49.