|
|||
|
|||
Glad Påsk!
En riktigt Glad Påsk önskas Er alla.Själva ska vi fira påsken med goda vänner från Norge ,som vi lärt känna nere i Rethymno.God mat,god dryck och trevligt sällskap.(men först några timmar att arbeta)
|
|
||||
|
||||
Sv: Glad Påsk!
Tack och jag instämmer och önskar alla trevliga Kalimeror en riktigt skön påskhelg oavsett om ni är i Grekland i realiteten eller i fantasin som jag själv.
Allt gott! Agge |
|
|||
|
|||
Tack för önskningarna. Och ha en Jättefin Påsk alla som läser!
Ta det lugnt med ouzon till sillen nu bara |
|
||||
|
||||
Önskar er alla en Glad Påsk. I år hittade jag den rätta röda äggfärgen hos Grekiska Föreningen i Malmö. Lyckan är fullständig. En påse räckte till 30 ägg. Korgen står framme hela påsken så det är bara att smaka. Vill du veta mer om vad den Grekiska Föreningen i Malmö håller på med finns dom här: https://www.facebook.com/grekiskaforening.malmo |
|
||||
|
||||
Glad Påsk härifrån också!
Påsk på Amorgos. Ikonen från klostret Panagia Chozoviotissa bärs från klostret till Chora. Det var en mäktig syn. |
|
|||
|
|||
Citat:
GLAD PÅSK till alla!! .. |
|
|||
|
|||
Kalo Paska från Kythira!
Anki |
|
||||
|
||||
GLAD PÅSK till alla härifrån Finland!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Tack och hoppas detsamma för alla trevliga människor.
|
|
|||
|
|||
Vi önskar också en mycket trevlig påskhelg till er alla! På lördag intar vi påsk-ouzon i Kos stad. Gissa om den kommer att smaka bra?!
Njut av livet! Lena o co |
|
||||
|
||||
Sympatiserar med ouzo på hemmaplan och grekiska flaggan hissad. Jamas!
|
|
||||
|
||||
Hjemmepåske i år
- i dag en deilig inne/lesedag - fra i morgen skal det bliS O L om værprognosen er riktig, og varmere for hver dag Jeg ønsker alle ei riktig GOD/GLAD PÅSKE |
|
||||
|
||||
Tack o ha en riktigt fin Påsk alla!
Det blir en liten resa över påsken men vi kommer inte hela vägen till Grekland. Vi får hålla tillgodo med Binz o det är inte fy skam det heller. // KR |
|
|||
|
|||
Καλό Πάσχα! Glad Påsk!
Lyckliga er som är i Grekland just nu. Största högtiden för alla greker med allt vad det innebär fest och glädje! Ha det gott i den gemenskapen. Jamas till alla som firar påsk! var ni än befinner er och i olika traditioner. Sill, ägg och lax för min del och en kall öl. Marja |
|
|||
|
|||
Citat:
GLAD PÅSK alla! Lissi |
|
|||
|
|||
Tack för fin bild från Amorgos! Intressant att de bär ikonen från klostret till Chora på påsken.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|