|
||||
|
||||
Tiggande EU-migranter
Intressant om tiggande EU-migranter!
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ka-turistorter |
|
||||
|
||||
Sv: Tiggande EU-migranter
PÅ VILKET SÄTT ÄR DEN ARTIKELN INTRESSANT?
|
|
||||
|
||||
Att svenska medborgare också är tiggare i andra EU-länder?
|
|
||||
|
||||
Det förvånar mig inte alls. Många med min sjukdom, som är väldigt funktionsnedsättande, får ingen som helst hjälp eller ersättning i Sverige! En del funderar på att söka "asyl" i Norge! Välkommen till det nya Sverige.
|
|
||||
|
||||
Duger inte. Varför är då detta intressant?
Att detta spår kan liknas vid rent skitsnack och mytbildning? |
|
||||
|
||||
Ingen nyhet för mig. Psykiskt och socialt utsatta svenskar ofta med missbruksproblem finns både här hemma och i andra länder som de flyttat till. Naturligtvis blir de mer utsatta när de hamnar i ett annat land. Det lilla skyddsnät som de kanske hade här hemma finns inte längre. Xenos jag förstår inte varför det inte är intressant att diskutera. Eva
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citat:
Och varför tror du det är skitsnack? |
|
||||
|
||||
Fler tidningar skriver om Faktums artikel http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sv..._3506726.svdms artikel
Finns säkert även i Grekland många svenskar som har det svårt. Eva |
|
||||
|
||||
Det är väl upp till betraktaren att avgöra? Måste vara otroligt jobbigt att påpeka allt som man tycker är ointressant?
Uppenbarligen tyckte jag att det var intressant, får jag det? |
|
|||
|
|||
Funderar över den här xenos, kanske han/hon är ett s.k "troll", som bara vill provocera. Och om nu denne person är en "riktig" kalimerian får han/hon väl finna sig i mina misstankar och bli provocerad då, det är väl inte mer med det!
|
|
||||
|
||||
land. Det lilla skyddsnät som de kanske hade här hemma finns inte längre. Xenos jag förstår inte varför det inte är intressant att diskutera. Eva[/QUOTE]
Jag ifrågasatte inte ämnet, jag ställde frågan varför just denna artikel var intressant. Artikeln uppfattade jag som försåtlig. Vad var syftet med artikeln kan man grunna över. e_bye Senast redigerad av xenos den 2014-04-30 klockan 15:02. |
|
||||
|
||||
Ja, "tiggarna finns överallt" nu. T o m barn! I påskas fick jag t ex besök av barn klädda i hucklen, som tiggde pengar och godis..
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Men hu vilken osmaklig jämförelse, Netwolf!
|
|
||||
|
||||
Osmakligt? Tja, du får ju tycka vad du vill.
Annars var meningen just att sätta fingret på detta. Många jämställer just tiggare med romska kvinnor klädda i hucklen. Hade romska barn utklädda till påskkärringar, uppfattas som just påskkärringar? Jag är inte så säker på det. /NW |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
Citat:
Det skulle jag gjort; inga fördomar här mot vem som tigger. |
|
||||
|
||||
Det är ju inte allltid jag vet vad jag gör. Det provocerar mig till nya tag. Mina egna motiv kan vara dolda för mig i inledningskedet, men inte hur länge som helst.
Den artikel, som fanns från början i denna tråda kan ha två olika avsikter, dolda eller öppna. Den är alltså ett inlägg i en pågående diskussion om tiggeriets berättigande, laglighet, om vandringssägner eller sanningar. Artikel kan vara för eller emot tiggeri. Artikeln är inte objektiv - den är en partsinlaga. Atirkeln företräder en grupps intressen och motiv. Den är mer än intressant, den är viktig framför allt för hur den sprids. För att gå direkt på undertexten så att säga: Är det OK eller inte Ok att ge tiggare och påskkärring en slant? |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|