Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-21, 11:03
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Efter fyra veckor i Grekland ...

Det var den 13:e april jag och min man åkte till Tilos för att åter få uppleva våren och påskfirandet. Den 27:e då vi kom tillbaks till Sverige var det bara att tvätta och packa om, för att några dagar senare, tillsammans med tre väninnor, åka till Kreta och Agia Marina. Efter fyra härliga greklandsveckor packade jag ner solen och åkte hem till Mälardalen. Undra på att vi hade övervikt!

Hade tänkt skriva ett lite om Tilos. Men när jag läste det fina fotoresebrevet från Annki beslöt jag mig för att avstå. Eftersom vi var grannar (alltid) på hotell Irinoúla blev det att vi träffades en hel del under påskfirandet och har därför många liknande upplevelser och fotat en del liknande objekt - även i Megáli Chório där vi inte, var tillsammans.

Janne! Så lite fåglar som vi såg den här gången har vi aldrig tidigare upplevt. Trots att min man gick omkring med kameran hängande vid höften för att kunna skjuta snabbt. Jag hade i alla fall turen att under några sekunder få se en skymt av biätare - trodde det var stora gula fjärilar. Men vi hade oturen att inte vara vid stranden då delfinerna hälsade på. Men det blir förhoppningsvis fler tillfällen.

Jag kommer att lägga in några bilder i fotoalbumet. Måste först få lite hjälp. Och eftersom jag gillar att skriva, vem vet! Kanske kommer det någon liten berättelse eller reflektion från någon av resorna.

Sjöborren.
Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 15:51
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Efter fyra veckor i Grekland ...

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
DKanske kommer det någon liten berättelse eller reflektion från någon av resorna.
Det hoppas vi verkligen
Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 17:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Härligt Sjöborren!

Då är du utvilad nu då!

Hur var Kreta nu? Badväder? Jag och väninnan åker till Kreta nästa vecka och ska bo i Kato Daratso. Hoppas på soliga dagar då min väninna aldrig har varit på Kreta. Vi ser fram emot utflykter med buss och även promenader i Chania/Nea Chora.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-05-22, 00:09
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:

..................... Jag kommer att lägga in några bilder i fotoalbumet. Måste först få lite hjälp. Och eftersom jag gillar att skriva, vem vet! Kanske kommer det någon liten berättelse eller reflektion från någon av resorna.

Sjöborren.
Det hoppas vi på och ser fram emot!

Masse
Svara med citat
Gammal 2014-05-22, 09:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Janne! Så lite fåglar som vi såg den här gången har vi aldrig tidigare upplevt. Trots att min man gick omkring med kameran hängande vid höften för att kunna skjuta snabbt. Jag hade i alla fall turen att under några sekunder få se en skymt av biätare - trodde det var stora gula fjärilar.
Konstigt att ni såg så lite fåglar. När vi var där under samma tid ett annat år såg vi mycket fågel. Men att få se biätare är inte fy skam.

Citat:
Kanske kommer det någon liten berättelse eller reflektion från någon av resorna.
Hoppas på det.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:13.