|
||||
|
||||
Tilbake fra Dodekaneserne
Så er denne ferien også blitt "historie" - og den føyer seg inn i den lange rekken av tidligere deilige ferier
I løpet av våre 14 dager (5 - 19.mai) hadde vi SOL og FINT vær det aller meste av tiden, nesten ikke vind, men et par døgn med overskyet vær og noen regnbyger! Vi er veldig fornøyde, selv om kveldene var kjølige og antrekket var jakke og jeans hver kveld, ikke n o e problem det, når man h a r varme klær med - temp var ikke s å lav, men siden vi hadde det så v a r m t om dagen, føltes det kjølig! ( dette er "følt" varme, vi hadde glemt gradestokk/termometer hjemme denne gangen ) Vi var overrasket over at mange grekere var "lettkledde" ifht oss om kvelden! Vi startet og avsluttet ferien med en overnatting på Rhodos, det var Kastellorizo, Tilos og Chalki som var reisemålene våre denne gangen og vi hadde deilige dager på alle tre H å p e r jeg kan få "snekret" sammen et bildereisebrev etterhvert |
|
||||
|
||||
Sv: Tilbake fra Dodekaneserne
Ser fram emot ert resebrev.
Birgitta. |
|
|||
|
|||
Så fort tiden går, är ni redan hemma?
Det ska bli kul med resebrev, särskilt från Kastellorizo! Lissi - som ska fira en solig Mors dag med min mor, barn och barnbarn och svärson och hans mor på Gråborg på Öland. Kaffekalas i det gröna Redan 20 grader i skuggan! |
|
||||
|
||||
Citat:
Andra skriver om att det är lite turister i Grekland nu i maj. Hur upplevde ni det? |
|
||||
|
||||
Citat:
Det som var veldig trivelig på Kzo var at så mange de lokale satt på kafeer og tavernaer om kveldene Da vi gikk av båten på Tilos fikk vi virkelig sjokk - ikke hadde vi trodd at *alle" som hadde gått ombord på BlueStar på Rhodos og Symi skulle d i t! - det var en fredagskveld, fra Kzo var BlueStar nesten tom, vi og n o e n få til, vi trodde mange skulle til Pireus, men neida, bildekket av stappfullt av folk som skulle til Tilos! Vår, ( superkoselige) vert Andreas, kunne forklare hvorfor, og det var t o grunner, de fleste var gjester til Brylluet dagen etter - og så var det en skoleklasse fra Rhodos på weekendtur, veldig synd for begge gruppene at Blue Star var så forsinket syntes vi! Søndagen da "alle" hadde reist tilbake var det fortsatt endel turister på øya, det så vi best på tavernaene om kvelden, for på Tilos var det i k k e de lokale som "dominerte". V e l d i g få turister i byen, og nesten ingen på stranda på dagtid, vi så også en ganske stor vandrergruppe m/fører i Livadia - det er vel i det hele tatt mest spreke vandrere som reiser til Tilos Både på Tilos og på Chalki var det noen dagsturturister fra Rhodos. På Chalki var det flere "synlige" turister på dagtid, enn på Tilos, det er vel fordi vi "late" liker oss der - for om kvelden viste det seg å være litt færre på tavernaene der, enn det var på Tilos, føltes som det var kun engeskmenn + oss Men s å "tok det av" i helga pga valget, og det var vel likt på alle øyene vil jeg tro! Båtene gikk i "skytteltrafikk", litt overdrevent det kanskje, men i alle fall flere ggr om dagen mellom Kamiros og Chalki. Dodekanissos Express hadde også ekstratur søndagen, v e l d i g bra for oss, for da fikk vi vært en dag til på Chalki Da ble det kun en natt på Rhodos, d e r var det mange turister, ingen overraskelse, vi så mange i Gamlebyen, men der er det jo så store områder å bevege seg på, så det var ikke trengsel! M e n da vi skulle til flyplassen om ettermiddagen, hadde bestemt oss for å ta buss... d a fikk vi sjokk - f o r en trengsel ,folk trengte og kjempet seg inn, vi sto som sild i tønne! Jeg tror vi var 4 som skulle til flypassen, de andre var "med og uten armbånd", de skulle tilbake til hotellene sine, skrekk o g gru!!! Vi var ute i god tid, rakk å se 3 busser gå før vår, men det minket liksom ikke på de som ventet Hvordan arter dette seg i juli og august Nei, "mitt Rhodos " finner jeg i November - mars, det er sikkert |
|
||||
|
||||
Tack snälla Kari för ditt utförliga svar!
|
|
||||
|
||||
Glad du er fornøyd😊- noen direkte sammenligning med tidligere år på samme tid har jeg jo ikke.
Senast redigerad av kari den 2014-05-27 klockan 11:08. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|