Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-04, 11:30
frappen frappen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2013
Standard Elafonissi

Imorgon bär det av till Kreta och Kolimbari!

Tanken är att ta en tripp till Elafonissi. Har tidigare åkt lokalbussen och trippen var ingenting jag vill göra om. Denna gången blir det med bil. Hur är kustvägen att kör jämfört med att köra genom bergen? Är någon utav dom mindre obehaglig än den andra?
Har även läst att de har varit lite vägarbeten och liknande längs med vägen, är det någon som vet ifall det är klart så man kan åka igen problem?
Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 14:26
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Elafonissi

När vi var där i September hade man stängt av inlandsvägen fr Chania pga Ras (tydligen hade någon omkommit av en nedrasad sten) avstängningen var efter Topalia. vet inte om det fortfarande är avstängt, men det går åka en liten (asfalt) väg runt problemet (inte skyltat men Sygic kunde visa oss runt, väldigt scenisk rutt) , alt kustvägen, den del av "inlandsvägen" som var öppen var bättre / bredare / rakare än kustvägen och kändes bättre att köra tycker jag, även om kustvägen var väldigt vacker o inte bör missas, de höll också på o bredda vägen på ett ställe men det var inga problem, vi stötte på ganska många sådana jobb under vår rundresa
Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 18:03
Fysimeras avatar
Fysimera Fysimera är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Vi var i Elafonisi i veckan vandrade från Paleochora men åkte minibussar tillbaka en minibuss taxi som paleochora har nu med 8säten och en egenhyrd.
Så jag vet hur vägen är nu. Rekomenderar dig att åka mot Paleochora och efter Kandanos ta höger mot Elafonisi. Kanske lite längre men bra o vacker väg. De andra vägarna har jag ej kört sen i vintras så jag vet ej hur dom jobbar på dom.
Man kan ju ta en väg dit och den andra hem när du har kollat med lokalfelket.

Olle
Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 18:54
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010

Jeg kørte ved Topolia i april og alt var ok.

Ved tunnellen var der nye trafiklys i begge ender, og nye store stærke stålnet op ad bjergsiden til at fastholde løse klippestykker.

Desuden er der fantastiske udsigter over Topolia gorge.

Senast redigerad av larvih den 2014-06-05 klockan 19:00.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:27.