|
||||
|
||||
Generalstreik
Dessa greker!
Nu blir det Båtstreik imorgon. Från 08.00 19/6 till 08.00 20/6! /Tom |
|
||||
|
||||
Sv: Generalstreik
Jag är bara nyfiken på var du hittade informationen om båtstrejk i morgon?
|
|
||||
|
||||
Bijettkontoret i A Prokopios!
|
|
||||
|
||||
Eftersom vi tänkt resa hem från Egina med båt imorgon kl 07.55 bad jag vår hyresvärd att ringa och kolla. Enligt det besked han fick går båtar till och från Egina som vanligt.
Masse |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Skall få besked i morgon om vi kan ta blue star härifrån på fredag. Den kan kanske gå men då flera timmar fösenad!
|
|
||||
|
||||
Fick bekräftat att alla båtar till o från Pireus ligger still i dag!
/Tom |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Mellan chora sfakia och paleochora är det bara kaptener som kör båtarna, därför går dom som vanligt.
😀😁😀😁 |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Två snabbåtar med hemmahamn Rafina har också visat sig här! |
|
|||
|
|||
Citat:
Faktisk ser det ikke ud som om der er uregelmæssigheder i færgetrafikken. |
|
||||
|
||||
Tja, vet inte hur det varit senaste dygnet i övriga Grekland, men vi tog oss iallafall torrskodda från Egina till Piraeus igår morse (torsdag 19/6) och där förmärktes ingen ovanlighet i färjetrafiken. Både stora färjor och flying dolphin gick som vanligt.
Masse |
|
|||
|
|||
Det var ju ingen strejk här på Kretas sydkust igår, men idag ligger båtarna vid kaj.
Anledningen är att det blåser småspik. Och här sitter vi fast i Agia Roumeli, restaurangerna är tomma, på byn får man leta om man skall se en människa. Glad midsommar |
|
||||
|
||||
Citat:
Gilla läget och frottera er i lugnet på Agia Roumeli. Sämre ställen kan man vara på. Birgitta. (Som fortfarande hoppas på Gavdos ett par dar i december). |
|
|||
|
|||
Bodde i Agios Prokopios tom 19.6.Läste ditt meddelande 18.6. Hade redan båtbiljetter till den 19.Gick till kontoret i stan och frågade om streiken.Dom viste absolut inget.Dom ringde till huvudkontoret där viste dom inget.Gick tillbaks till kontoret igen senare dom ringde igen -ingen steik.Dom lovade att båten till Mykonos skulle gå följande morgon och det var så-i tid.
Såg att kontoret i Agios Prokopios var stängt mesta tiden men dom hade skrivit en kort notis om sreik utanför jag tror att den var där redan när jag kom dit flera dagar tidigare. Fick många extra fika resor till staden Kepa |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|