|
||||
|
||||
Bildgåta 3731 - Trapetzaki beach på Kefalonia
Hej alla ...
Var är vi nu då //Conny |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 3731
Kan det vara Kefalonia, stranden som ligger precis där flygplatsen slutar. Äsch, kommer inte ihåg vad den heter men du, Conny, kanske vet??
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jodå, jag vet strand du menar och jag badade på den för 1,5 vecka sedan.. Det är Ammes beach i Svoronata som du tänker på....Men det är inte den stranden jag eftersöker.. Det är dock helt riktigt att det är Kefalonia .. Då återstår att reda ut vilken strand vi är på... //Conny |
|
||||
|
||||
Hej Conny! Det ser ut som det kan vara vid Avythos. Brukar inte se tavernan från det hållet.
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Citat:
Det liknar tavernan på Avithos, (där vi oxå badade för någon vecka sen). Men det är inte rätt strand. //Conny |
|
||||
|
||||
Hej alla ...
Ingen som vill gissa ... En ledtråd: Panakakis har varit närmast ... God tur! //Conny |
|
||||
|
||||
Hej Conny! Det är troligen på södra delen av Kefalonia men en ledtråd till blir nog nödvändig.
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Ser ut som Skiathos.
|
|
||||
|
||||
Hej Smultron! Då vi redan är på Kefalonia så är Skiathos inte nära. PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Hej Panakakis o Smultron ..
Det är som sagt Kefalonia som Panakakis redans svarat. Dock vet jag inte om du varit på denna stranden? Hursomhelst så är det helt riktigt att den ligger på den södra delen. Jag kan även säga att du inte är så fruktansvärt långt ifrån med ditt tidigare svar ... Du är i rätt område.... en bit ifrån... Jag ska lägga in en bild till som ledtråd.... snart. //Conny |
|
||||
|
||||
Hej alla .
Här kommer lite mer info... Stranden ligger som sagt söder om Argostoli. //Conny |
|
||||
|
||||
Hej Conny! Du brukar ju vara och bada vid Mounta Beach så jag chansar på denna strand. Jag har bara varit där en gång och är inte någon favorit bad.
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Citat:
Det stämmer bra att jag åker dit, till Mounda. Det är egentligen min favoritstrand på ön. Hela området Mounda bay, är fantastiskt tycker jag. Dock ligger denna stranden lite längre norrut. Dina båda svar ligger på ömse sidor om denna stranden.... som inte ligger såå långt bort från en av dina favoritstränder som börjar på L. //Conny |
|
||||
|
||||
Hej Conny! Den stranden klarar jag inte, så här får någon ta vid.
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Hej alla ..
Vågar ingen svara ... Stranden ligger alltså inte så långt från Lourdas..... Man når den från 2 vägar....kustvägen samt...väg nr 2, som vi "hittade" i år... Vi tänkte alltså köra ner och bada på Lourdas beach... men ändrade oss, då vi såg en skylt som pekade mot denna stranden... Det gick relativt snabbt att ta sig fram dit med bilen....... Titta på en karta så klarnar det... //Conny |
|
||||
|
||||
Kunde vara Trapezaki.
|
|
||||
|
||||
Hej Papa! Inte bara kunde.... Det ÄR Trapetzaki. Grattis Rätt svar: Trapetzaki Beach, Kefalonia //Conny |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 3731 - Trapetzaki beach på Kefalonia
Hej Conny! Jag fick se att jag badade där förra året och helt glömt stranden.
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 3731 - Trapetzaki beach på Kefalonia
Citat:
Hej Panakakis ... Det är inte alltid som man kommer ihåg allt heller.... //Conny |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|