|
|||
|
|||
Busstider!
Hej
Är det någon som vet hur sent eller tidigt bussarna går från Samos stad till Pythagorion på kvällen ? vi kommer att vara där i Juni ! hade varit trevligt att äta där någon kväll och ta bussen hem! taxi kostr väl rätt mycket har jag förstått! Eller ? |
|
||||
|
||||
Sv: Busstider!
Taxi från Vathy till Pythagorion betingar pris av cirka 25 €.
Busstiderna vet jag icke, men jag ur minnet återkallar att sista bussen från Vathy till Pythagorion gick vid 19-tiden i för- respektive eftersäsong. I högsäsong troligen senare avgångar. Arne |
|
|||
|
|||
ok har också läst omkring 19 tiden lågsäsong, lite tidigt ! taxin är ju överkomlig men buss är att föredra! Ingen annan som åkt i högsäsong?
|
|
||||
|
||||
Generellt tycker jag att busstrafiken i Grekland oftast upphör väl tidigt på kvällarna...
|
|
|||
|
|||
På Kreta går dom i mitt tycke länge på kvällarna men nu är ju Kreta en rät stor Ö
|
|
||||
|
||||
På lilla Tilos gick bussen ända fram till tolvtiden på natten i september. Visserligen då en minibuss, men ändå! Vi blev rätt imponerade över, att vi på kvällen kunde ta bussen från Livadia till Agios Antonios, äta en god middag där och sen ta bussen hem till Livadia igen.
|
|
||||
|
||||
När det gäller Kreta är bussförbindelserna väldigt goda i öst-västlig riktning, en gång i timman fram till midnatt året runt. I nordsydlig riktning har man sommar- resp vintertidtabell då man på vintern har två resp tre turer till Sfakia resp Paleochora på dagtid enbart. På sommaren har man en extra tur, så ska man åt nordsydlig riktning är inte turerna så många.
När det gäller Samos ligger nu vintertidtabellen ute. Den sträcker sig till 30 maj 2015. Tabellen finns på samospublicbusses.gr. Cirka 7 turer per dag mellan Vathy-Pythagorion t.ex. Mindre på andra turer. Inga kvällsturer, kl 17.00 slutar man gå. Men sommarturlistan är nog mer frekvent skulle jag tro. Birgitta. |
|
|||
|
|||
Förra sommaren (2013) kom jag med båt till Pythagorion lite efter kl. 20.00 i juli och skulle vidare till Vathy/Samos stad. Då sista bussen redan hade gått, tror den gick vid 19-tiden, fick jag ta taxi. Minns inte exakt vad det kostade, men det var över 30 Euro! Så min erfarenhet är att bussarna slutar gå tidigt även i högsäsong och taxi kostar som sagt en hel del.
|
|
||||
|
||||
Japp! Sommartidtabellen från den sista sommaren visar att sista bussen från Vathy gick 19:30 till Pythagorio/flygplatsen.
|
|
|||
|
|||
Ok då får det bli lunch istället
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|