|
|||
|
|||
premiärdopp
Jaha, igår blev det premiär för första doppet.
Inte jag, men min dotter som älskar att bada och aldrig fryser. Det var soligt och varmt igår så vi åkte till havet för att äta fisk på en taverna. Och när vi hade ätit färdigt tjatade min flicka som är 11 år om att bada, det var faktiskt 1 vuxen som simmade i vattnet. Det var såååååå varmt i vattnet så min flicka när hon hade doppat fötterna. Okey, bada du om du tycker att det är så skönt. I for hon i vattnet med trosor och linne och lyckan var fullständig. Men sedan var det skönt att sätta sig i en varm bil. Jag själv är en riktig fryslort, och det får jag ständigt höra av min grekiska man, du som är viking och svensk hur kan du va så frusen |
|
||||
|
||||
Sv: premiärdopp
Wow, snacka om viking
Och vilket härligt vårtecken för en kalimera |
|
|||
|
|||
Hon var en modig en. Men hur "varmt" var det i vattnet?
Det kanske var som en typiskt svensk sommar där alla badar o ser glada ut men en annan skulle inte doppa tårna. Alltså svinkallt i vattnet. /Cecilia |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Hu så kallt,det kan ju inte vara mer än runt +17 i vattnet!? |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - som ofta tycker det är alldeles för varmt i vattnet i Grekland. |
|
||||
|
||||
Min första vinter i Grekland var hemsk jag har nog aldrig frysit så mycket och ingen kunde förstå?? jag var ju från Sverige som har isbjörnar på gatan.... Men kylan i Grekland är helt anorlunda vid +5 tex fryser man för fullt kylan är mer fuktig och det känns ända in i benmärgen....
Många hus är ju oxå väldigt kalla ingen isolering, enkla fönster det drar här och där....vilket gör att man fryser även inomhus! Fast nu bygger man husen tvärtom man isolerar, dubbla fönster, element i varje rum mm. Camilla |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|