|
|||
|
|||
Förslag på båtluffarrutt
Hej!
Ska för första gången båtluffa med barnen i sommar (9 och 12 år). Väljer mellan tre rutter och skulle vilja ha Era råd! Vi söker fina stränder (sand och/eller sten) och klart vatten. Vacker natur och små pittoreska vitkalkade byar. Inte värsta turistfällan, men såklart lite liv och rörelse på någon av öarna i alla fall (för barnens skull). Vi åker i slutet på juni och början på juli. Alt 1 Skiathos-Skopelos-Alonissos Alt 2 Rhodos-Karpathos-Tilos Alt 3 Milos-Paros/Naxos-Amorgos Vad passar oss bäst? Tack på för förhand! |
|
||||
|
||||
Sv: Förslag på båtluffarrutt
Har varit på nästan alla öarna (utom Karpathos). Vi har rest med våra barn sen de föddes, mest i Grekland. Skulle i ditt fall välja alt 1 och resa i Sporaderna. Tre helt olika öar som kompletterar varandra. Lägg mest tid på Skopelos och hyr bil!
Bea |
|
||||
|
||||
Jag håller med Bea om att denna rutt skulle passa er perfekt.
|
|
|||
|
|||
Jag håller med Bea och Janne,jättefina öar,Skopelos blev vår favorit.
Monica |
|
|||
|
|||
Tack för goda råd! Då är bara frågan hur man tar sig till Skiathos på enklast och billigast sätt. Kollade lite flygstolar och det var ju galet dyrt! Några rekommendationer?
|
|
||||
|
||||
Hej igen! Vi flög till Athen, tog bussen till Agios Konstantinos (ca 2,5 timma) och sen färjan till Skopelos. En rolig start på resan tyckte vi, som gillar äventyr i det lilla... Det var hur lätt som helst att ta sig till Liosion BusCentral från flygplatsen, vill minnas att vi tog tåget och sen promenerade en liten bit genom Athen för att komma dit. Tog oss kanske en timma eller nåt sånt totalt. Åt lunch på busstationen, hoppade på bussen och var framme ett par timmar senare i kuststaden Ag Konstantinos. Där hittade vi ett hotell och sen köpte vi färjebiljetter, käkade middag, tog ett kvällsdopp och kojsade. Morgonen därpå var vi på Skopelos!
Jag vet inte om det i längden blir billigare än en flygstol till Skiathos, men det blir ju mer "resa" om en gillar detta. Annars kanske ni kan fynda billiga inrikesresor från Athen till Skiathos. De brukar gå på morgonen har jag för mig. Jag lovar att det är värt resan! Sporaderna är fantastiska! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|