|
||||
|
||||
Bildegåte 4003 - Myskanka i Paleochora
Jeg drister meg til å forsøke enda en gåte fra dyreriket
Hvor finnes dette friluftsbadet |
|
|||
|
|||
Sv: Bildegåte 4003
Lesbos?
|
|
||||
|
||||
Et sted jeg har set ænder er Agnontas, Skopelos.
|
|
||||
|
||||
Nei
Det er ikke der |
|
|||
|
|||
Så mysigt.. .....Kreta?
|
|
||||
|
||||
Paros
|
|
||||
|
||||
Nei
Men du har rett, Sunny - dette bildet er tatt på Kreta Men Kreta er ei stor øy, og jeg har vært over det meste av øya i perioden 1987 - 2014 |
|
|||
|
|||
Lasithi-platån?
Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
Så för mig blir det svårt att gissa på rätt by!.. Inte heller lätt att veta exakt vart en anka i ett badkar håller till!.. |
|
||||
|
||||
Nei, det er ikke der, Lissi
Citat:
Ja, d u fant frem til riktig øy, Sunny - og da bruker man å være ganske nær løsningen, men Kreta e r stor Nei, det er ikke lett, men ifht "katter og en liten hund"... Synes jeg en badede and er et mer sjeldent syn |
|
||||
|
||||
I Paleochora kanske?
|
|
||||
|
||||
Da jeg skrev at jeg hadde vært over det meste av Kreta i perioden 1987 - 2014, var det for å få tankene deres vekk i fra nettopp Paleochora
Men..., d e t hjalp altså ikke GRATTIS, simetra VISST e r Paleochora riktig svar -vet du hvor i Pal det er,simetra? For- vi er jo godt kjent i Pal vi to, jeg kjente igjen "din" hund og du "min" badeand |
|
|||
|
|||
När jag var i Pal, i höstas så vandrade jag en bit bort utanför byn och kom till en skulpturpark....Innan den så fanns många ankor och änder som badade i ett gammalt kar...men jag tror inte det var så fint...
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Var? Inte en aning men Lissis gissning låter bra så vi kör på den |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
- det ligger på samme side av gata som "Hotell Libyan Princess", men et lite stykke lenger ut |
|
|||
|
|||
Nej Kari, det var inte vid Libyan Princess jag såg ditt badkar.Men så häftigt kar!!! Så jag hade inte rätt svar!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Da finnes det flere slike "friluftsbad" i Paleochora da, Lissi, hva den byen h a r av tilbud - jeg får kikke etter "ditt" og skulpturparken til høsten |
|
|||
|
|||
Jag var på väg till Grameno beach när jag såg en skylt vid en korsning där det stod "Scupture art" eller nåt liknande, så jag gick upp den vägen t h från stora vägen och sen th igen efter ett tag...då såg jag både ankor , höns och gäss som spankulerade runt och badade i olika badkar, innan jag kom till denna anläggning...Jag såg inte en enda människa där och det var inte speciellt fint utställt men några av skulpturerna ser Du här.....Knappt värt mödan om ni ska gå ända dit
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
- turen dit kan jo kombineres med et bad |
|
||||
|
||||
Gåten er løst, Janne
Fint om du vil markere det så jeg kan legge inn en ny Kanskje en til med dyr Feks en sommerfugl, eller en padde |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|