|
||||
|
||||
Transfer Kos-Kalymnos
Funderar starkt på en vända till Kalymnos. Fundrar lite på transfern från Kos. Tänkte ta en charter med Ving och flyget går 17.20 från Arlanda. Någon som vet något om båtresan över? När går båten? Vilken båt använder Ving? Kan det tänks bli övernattning på Kos? ( Hoppas inte). Tacksam för info.
|
|
||||
|
||||
Sv: Transfer Kos-Kalymnos
Citat:
|
|
||||
|
||||
Tack men Ving svarade väldigt svävande och kryptiskt... Det blir Tinos istället!
|
|
||||
|
||||
Mycket märkligt.
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Om du åker charter så ingår väl transfer över till Kalymnos och i så fall behöver du inte ens fundera! Som regel så väntar sista båten från Kos in flyget eller så har Apollo/Ving m.fl. chartrat en båt. Väldigt tråkigt att du väljer bort Kalymnos av en sån orsak! Vi åker flygstol till Kos fvb. till Kalymnos i slutet av september och har gjort så i många år. Vi har aldrig behövt övernatta på Kos. Det är många numera som åker till Kalymnos så jag tror inte att någon kapten på någon båt vill gå miste om inkomsterna. /Eva |
|
|||
|
|||
Mycket märkligt av Ving att ge "svävande" svar. Vi åker också alltid flygstol till Kos o har ofta tagit "sista" båten till Kalymnos, inga problem. Ett år fick vi tom "lifta" med en finsk resebyrå över till Kalymnos de frågade om vi ville åka med så vi hoppade på. Men som sagt vi har aldrig haft problem att ta oss över o har aldrig behövt övernatta på Kos trots väldigt sena ankomster till Kos.
|
|
||||
|
||||
Oops! Får hålla i servetterna då...
|
|
|||
|
|||
Jag funderade också efter svar via Ving på facebook .kan lugna de som funderar. Åkte denna avgång för några veckor sedan. Fungerade mycket bra både till och från, transfer till Masterachi ca 20 min och sedan båt ca 40 min till Pothia på Kalymnos. En ö som tagit en del i mitt hjärta som 1:a gångsbesökare ☺, kommer definitivt att återvända. Bodde i Massouri på Elena Apartments (rekommenderas) med härlig vy mot Telendos och havet ☺☺ Gjorde denna tripp som en kombinationsresa genom Ving, så efter en underbar vecka på Kalymnos blev det en dito på Kos, funkade också förträffligt 😊
Senast redigerad av urpe den 2015-07-24 klockan 00:41. |
|
||||
|
||||
Låter underbart!! Jag ska bo på Elena Apartments i September! Min första resa till kalymnos...
|
|
|||
|
|||
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|