|
|||
|
|||
Läget i Lefkos
Hej!
Jag undrar om någon är på plats i Lefkos och isåfall kan berätta lite om läget just nu! Märks krisen på något sätt! Hur är det med mat på restaurangerna? Finns det varor i mini-markets?(öl, ouzo, bröd etc. ) Jag ska åka ner om 8 dagar så lite info skulle uppskattas mycket! Hälsningar Jörgen P. |
|
||||
|
||||
Sv: Läget i Lefkos
Citat:
Läs hennes inlägg här. |
|
|||
|
|||
Hej!
Vi kom hem från Lefkos för en vecka sedan. Allt var precis som vanligt! Ingen brist på något och kontanter måste man ju ändå alltid ta med sig dit, eftersom det inte finns någon bankomat. Det enda vi noterade var en stor trötthet hos byborna att diskutera läget i landet med alla turister, vilket är lätt att förstå. Två nya ställen hade öppnat. Vi provade Dramountanas White Lefkos. Gå dit för en underbar frukost eller prova lunchen där! Makalöst gott och absolut prisvärt!!! Hälsa Yannis från mig! |
|
|||
|
|||
Tack för ditt svar Lise-Lotte!
Skönt att höra att allt fungerar som vanligt. Vi ska absolut prova White Lefkos. Hur du några tips om bra restauranger i Lefkos, och vilka som kanske är mindre bra? Undrar också hur utbudet är i minimarkets/supermarkets? Vi åker ner nu på torsdag 16/7. Hälsningar Jörgen |
|
||||
|
||||
Precis som Lise-Lotte kom vi hem från Lefkos förra veckan. Det finns bara minimarkets där men de har det mesta man behöver. Framför allt den bredvid biluthyraren Hot Wheels har riktigt bra utbud. För den som vill finns till och med ett flertal svenska produkter där. När det gäller restauranger gillar vi mest Dramountana på piren och Ammos. De flesta övriga har dock okej luncher. Håller med om att White Lefkos har toppenbra frukost och lunch. Missa inte heller Antonis bar Lyra and Friends på piren. Goda drycker och snacks samt toppenbra musik. Ett stenkast därifrån ligger Minas mysiga lilla bar direkt vid stranden, väl värt ett besök. På Floisvos café och snackbar gör Maria jättegoda frappés och hennes man Nico bjuder ofta diverse tilltugg. Hoppas ni får en underbar vistelse!
Lotta |
|
|||
|
|||
Tack Lotta för dina tips!
Det låter som det kan bli en härlig semester i Lefkos. Jörgen |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|