|
|||
|
|||
Tavli/Backgammon i Sverige
Tjena allihop!
Tänkte att det kunde vara kul med något slags register här på sidan där vi listar cafeer, barer, restauranger osv där man kan sätta sig ner och spela Tavli samtidigt som man åtnjuter en kaffe eller dylikt. Vet inte hur stort intresse det finns för detta men tänkte att de som känner till något ställe kan skriva det i tråden och så går jag in och lägger till det i registret som jag upprättar här i originalinlägget. För att tråden inte ska bli så enformig kan vi samtidigt diskutera Tavli i den mån det finns intresse för Stockholm: Piperska grottan Malmö: Interpol där Skånes Backgammonförening samlas varje måndag och där man kan spela för en avgift på 50kr (info från deras hemsida) Ölkafeet, nära Möllevången Göteborg:Grekiska föreningen, har för mig att man kan spela där |
|
||||
|
||||
Sv: Tavli/Backgammon i Sverige
Jag spelade tavli mycket under några år. Kunde portes sedan länge, men när jag lärde mig fevga och plakoto under en långresa i Grekland blev jag fast. Tyvärr spelar jag mindre ofta idag, det är så mycket annat som tar tid, tyvärr.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|