|
||||
|
||||
Lesbos i september
Hejsan!!
Jag och min sambo funderar på att åka till Lesbos i början av september, bevakar resorna på ving just nu, Petra eller Molivos är vi sugna på, vilket är att föredra av de två? Nyligen låg priset på 4500 för två pers, men nu är det dyrare. Men vi har möjlighet att vänta med bokning, så jag hoppas de går ner igen. Har ni nåt tips om hotell?? Vi har inga barn med denna gång. Vi är intresserade av djur, natur och goda middagar. Sol och bad. Även intresserad av att cykla mountainbike. Så spamma mig med tips nu |
|
|||
|
|||
Sv: Lesbos i september
Jag tipsar om hotellen Maria Kiki eller Voulas i Molivos med Ving. Högt belägna i Molivos gränder, där man bor granne med den fasta befolkningen. Molivos är enligt mig mysigare än Petra.
Carina |
|
||||
|
||||
Jag gillar Petra, men skulle också ha valt Molivos.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Jag hade sagt såhär:
Om vacker och speciel ort är viktigast -> Molyvos Om bra strand i byn/nära är viktigast -> Petra Mat -> Båda (även om kvinnokoperativet i Petra är i särklass) Vad ni än väljer så tror jag det blir kanon |
|
|||
|
|||
[QUOTE=nina_77;370906]Hejsan!!
Jag och min sambo funderar på att åka till Lesbos i början av september, bevakar resorna på ving just nu Hej! Jag ska också åka med Ving i början av september, men valde Petra eftersom jag har fått problem med knäna och klarar inte längre backar, så jag valde platt by Dock ska vi ta en eller flera turer till Molivos med taxi eller det löjliga turisttåget Men jag såg att de börjat sänka priserna på Ving nu senaste dagarna. Glöm inte att gå in via Ica:s hemsida - då får ni minst 600:- rabatt - men dett vet du väl redan (typ allt detta). Ville bara vara säker på att du inte missar "en bra deal! Trevlig resa |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Dessutom tror jag att denna video är inspelad i Molivos. brrrr
https://www.youtube.com/watch?v=kC6KY9KQJzA |
|
|||
|
|||
och nära till Anaxos för oss båda. Nu ska jag sluta tjata. Men ...
https://www.youtube.com/watch?v=FjJMt_QmnBA |
|
|||
|
|||
Citat:
Carina |
|
||||
|
||||