|
||||
|
||||
Grekiskt knytis!
Den 27 maj samlas norrbottensgänget än en gång till grekisk fest! Denna gång blir det knytkalas i Älvsbyn! Om antalet blir lagom blir det hemma hos mig, i annat fall i lämplig lokal.
ALLA är förståss välkomna! Sovplats kan ordnas! De som redan nu är "inbokade" att vara med är ivi+sambo, Kajsa H, myssa med kompis, och jag själv med ungdomar och sällskap. Vi hoppas förståss på att bli många fler!! Anmäl dig här eller i pm och ta gärna med barnen om det blir enklast! Yamas! |
|
||||
|
||||
Sv: Grekiskt knytis!
Jasas!!!
Nu fara vi emellertid just denna dag, den 27 Maj till Kreta och övärlden för en månadslång öluffartur !!!! Eljest hade det varit mer än tänkbart att vi oss till festen i Norbotten skola oss anslutit!!! Men, vi önska er en riktigt trivsam afton i gemytets tecken!!! Arne och Hustru Birgitta |
|
||||
|
||||
Låter lockande med en tur till Norrbotten men det blir nog stressigt eftersom jag har en Greklandsresa inplanerad i början av juni. Grekiskt knytis är bland de bästa som finns. Överhuvudtaget är jag väldigt förtjust i knytkalas som går att variera i all oändlighet. Bra för matfantasin.
Eva |
|
||||
|
||||
jag längtar redan till "knytiset" hos elisabet
spännande att redan börja tänka på vad jag ska laga till för nåt gott mmmmm.... hoppas vi blir många och att vi får ett älvsbyn i spirande grönska. myssa........ |
|
||||
|
||||
Som det ser ut nu så kommer det att vara grönt och blir det vara lite varmare också så kan vi kanske sitta ute!
Hittills har vi följande på bordet om jag inte just nu glömmer något: klyftpotatis stifado briam tzatziki skordhalia bröd ouzo frukt youghurt skedgodis Det börjar bra som ni ser Var och en tar med egen dricka, förutom ouzon. Och gärna skivor! Slutligen: Om man har användarnamnet Micke_Pite eller Hortlax så är man så vänlig och läser detta flera gånger!!!!! Senast redigerad av Elisabet den 2006-05-14 klockan 19:29. Anledning: glömde något |
|
||||
|
||||
Citat:
Kramar och trevlig sommar alla//Kikh |
|
||||
|
||||
undrar om jag skulle baka några tirapita, eftersom jag ändå är ledig.
men det räcker nog med en till varje, eftersom det blir mycket mat ser jag. och sen så skrev jag att jag tar med vin som jag har kvar från förra resan "varouxakis special" rött hemkört med en tydlig smak av sherry myssa............ |
|
||||
|
||||
Nu ser listan ut så här:
klyftpotatis stifado kycklingsouvlaki briam gigantes dolmades skordhalia tzatziki grekisk sallad bröd varouxakis special ouzo tirapita frukt youghurt skedgodis egen dricka Visst är tirapita en söt paj som man äter efter maten? Nu väntar jag bara på väderomslag, det skulle vara härligt att kunna sitta ute! Fast det grekiska mörkret kan jag tyvärr inte bjuda på. Nätterna är underbart ljusa nu och blir snabbt ännu ljusare för varje dygn! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|