|
||||
|
||||
Ändrade båtturer?
Hej allihopa!
Jag läste i en tråd om att det inte skulle åka några direktbåtar mellan Egina, Poros och Hydra. I såna fall funderar jag på att ändra på sommarplanen Planen är/var att åka från Pireus till Agistri, sen till Poros (via Egina) och vidare till Hydra. Jag vill inte att vi ska behöva åka tillbaka till Pireus mellan varje ö Är det någon som vet om detta stämmer? Och om det gör det behöver jag tips på hur jag ska göra... Eller om jag ska byta öar till t ex Serifos och Sifnos. Tacksam för hjälp och förslag... Helena S |
|
||||
|
||||
Sv: Ändrade båtturer?
Det kan ju vara så att det tillkommer rutter senare i vår. Men så länge kanske du inte kan vänta. Du kan ju hoppa över Agistri.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Funderar på att göra som du föreslog, skippa Agistri Det verkar funka att åka från Pireus till Poros och därifrån vidare till Hydra. Hm. Agistri och Hydra var mina förstaval, men men.. Jag började kika på typ Kea-Kythnos-Serifos, men det var mycket dyrare med boenden under perioden som jag har tänkt mig, så jag håller mig nog mer till den ursprungliga planen... Jag får vänta till i maj/juni innan den här rutten spikas helt, beror på diverse orsaker.. Glad Påsk från Helena S |
|
||||
|
||||
Hej !
Så här är rutterna sen flera år tillbaks : Pireus - Poros - Hydra - Ermioni - Spetses - Porto Heli . & åter . Pireus - Egina - Agistri . & åter . Ha ingen förhoppning att rutterna ändras, endast tidtabellen ändras. (Gäller flygbåtarna.) / Tom som varje vår åker till Poros |
|
||||
|
||||
Poros är en jättetrevlig ö, och så kan du göra utflykter till Peloponessos därifrån, bara en sån sak.
|
|
||||
|
||||
Tack Tom och Kalimera-Janne för era svar!
Nu börjar jag ställa om, och får helt enkelt läsa på mer om Poros Tror att det kommer att bli jättebra! Agistri får sig ett besök vid ett senare tillfälle Väntar på tidtabellerna för de stora färjorna, men de kommer väl tids nog (jag har ingen brådska). Fråga: är det bara typ Flying Dolphin som åker till Hydra? Helena S - som börjar se saker å ting klarare vad tiden lider |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
Vi åkte också hederliga gamla färjor till Hydra och Poros.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Helena S |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|