![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det passer aldri.., jeg prioriterer ikke å skrive direkterapporter i feriene våre!
- jeg ville brukt for mye tid, fordi "linken mellom hodet og fingrene" ikke fungerer så raskt for meg... ![]() Men nå har jeg tenkt å "fortelle" om ferien vår, mest med bilder ![]() Søndag 24.april var vi endelig tilbake i Kardamili, det var 2 1/2 år siden sist.. lengselen var STOR! Kardamili er et sted for SJELEN, og bor man hos Stella får legemet "sitt" og ![]() - ellers er det selvsagt tavernaer med deilig mat i Kardamili og... Jeg må fortelle, synes det er rørende, i 2009 bodde vi for første gang hos Stella! Da snakket vi en dag om gresk mat, jeg fortalte at "Hirino me Selino"(svinekjøtt m/selleri) er en av mine/våre favoritter, og at jeg laget det hjemme i blant. Ved hvert besøk siden har Stella ventet med verdens beste "Hirino me Selino" når vi kommer ![]() "HJEMME!" : ![]() Siden det var april, hadde vi håpet det var snø på toppen av Profetis Ilias, men ikke denne gangen... vakkert er det jo uansett : ![]() Utsikten mot havet har jeg vel vist endel ggr ![]() Derfor en variant, utsikt fra vinduet på badet: ![]() Så velkomstmåltidet "Hirino me Selino": (hvordan går det an å få til s å mørt kjøtt?) ![]() Da var vi vel hjemme, d e i l i g ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt Kari, tack för detta! Väntar redan på nästa inlägg.
![]() ![]() Är ni fortfarande kvar i Grekland? / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Kari för fina bilder. Det gör inget att det inte är direktrapporter. Njut istället när du är i Grekland och återupplev resan på hemmaplan genom att rapportera hit i efterhand.
Marilene |
|
||||
|
||||
![]()
Et besøk i "Gamle Kardamili" hører med
![]() Her, på avstand, nesten druknet i det grønne: ![]() På nært hold, kirken Agios Spyridon har et vakkert tårn, og ellers fine marmor"detaljer": : ![]() ![]() ![]() Det er mer å se på området, her et typisk Mani tårnhus bl a, ganske nyrestaurert: ![]() Et lite inntrykk av Gamle Kardamili, det er en liten kafe på området. Den var ikke opp da vi var der, men likevel deilig å sitte her, nyte utsikten..., og kanskje filosofere litt... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt Kari! Du tar så fina bilder!!
![]() Nu behöver ju inte jag lägga in bilder från Kardamili.... Det räcker gott för mig att göra ett från dagarna i Loutraki ![]() Jag längtar åter till Stellas när jag ser Dina bilder därifrån även om jag mest hade regnutsikt. ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Så vackra bilder kari!
![]() Ser underbart ut. Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jeg gleder meg til å se bilder fra dine fine dager i Loutraki ![]() ![]() Takk, Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Stella's Rom ligger sentralt, ikke langt opp fra hovedgaten.
Likevel finnes det en snarvei, en sti ned og gjennom olivenlunden, vi bruker ofte den, ikke for å spare tid, men fordi vi synes den er så vakker ![]() - og om man ikke går den helt fram, men svinger til høyre, bak hovedgaten finnes det mye "idyll", vakker blomstring/hus ![]() Nå skal dere få bli med meg/ta en titt : ![]() ![]() ![]() ![]() Dette fikk "passere" selv om plastflaskene skjemmer.... ![]() ![]() [ ![]() Senast redigerad av kari den 2016-05-20 klockan 18:35. |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken Änglatrumpet!
![]() ![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Många bilder har vi lika...men byn är ju inte stor!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Så lummigt och fint. Och jag säger som jag sa när jag var liten: "Möcke blommor"!
Den stien skulle jag vilja gå. Fint, Kari! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Så härliga bilder igen. Tycker att det verkar vara något trolskt över Kardamili och Mani. Skulle säkert vara väldigt intressant att få undersöka området lite. Finns på min långa lista förstås.
![]() Och ljuvlig blomstring! ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla Kari för underbara bilder!
![]() Längtar redan efter fler. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Takk, Katitzi!
Og, ja det et virkelig et prakteksemplar av en Engletrompet ![]() Nå skal jeg legge ut noen bilder fra byen og noen utfluktsbilder fra Mani. Håper å rekke noen Koronibilder før du reiser ![]() Klart det må bli felles motiver ![]() ![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Det kommer flere, med "innevær" passer det godt i dag ![]() Når jeg kommer så langt, ...vil du se noen fra Limeni og...? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
S å en tur rundt i byen, og kanskje et strandbilde eller to
![]() Vi badet noen ggr i Kardamili, på Ritsa og Kalamitsistranden, men noen b a d e ferie ble det ikke! - med årene har jeg begynt å foretrekke litt varmere vann ![]() Men å ligge på stranda og lese er jo deilig det og ![]() Jeg forsøker å vise andre bilder enn i den gamle "Kardamilitråden"min, og begynner med "LOLA" hun har "verdens beste" is ![]() - og det er så pent og koselig der synes vi ![]() ![]() ![]() ![]() Apoteket : ![]() Så noen bilder fra Anna's Kafe, nymalt og fin til sesongstart ![]() ![]() ![]() ![]() Det er mange trivelige kafeer i Kardamili, en av dem er "Aquarella" nede ved havet, ved siden av "Lela's. Jeg har ingen "nøytrale" bilder inne på Aquarella, derfor dette ![]() Utedelen av Aquarella til venstre og Lela's rett fram: ![]() Denne båten er visst et must å fotografere..... ![]() ![]() Litt nærmere Ritsastranden, enn Lela's Taverna, ligger "Psaras", Her er tavernaen og området rundt: ![]() ![]() ![]() Da er det vel på tide med et strandbilde ![]() - og vannet var et par grader varmere her enn det var på Kalamitsi ![]() ![]() Da får det bli et avstandsbilde av Kalamitsistranden denne gangen, sees lengst bort til høyre. Vi liker Kalamitsi spesielt godt pga de vakre omgivelsene : ![]() Etter badet på Kalamitsi ble det lunsj på Taverna Dioskouri, vi spiser jo på Taverna i blant vi og ![]() Fra Dioskouri er det fin utsikt til havna: ![]() God mat og, her representert med Grillede grønnsaker : ![]() Ellers er dette mat vi ofte velger: ![]() Nå har jeg lyst til å vise noen andre steder på Mani, og avslutter dette innlegget, først et par "offentlige" bilder. Denne berømte Manioten, Panagiotis Troulakis, er en av Stella's forfedre ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åh, vilka underbara bilder, Kari! Jag bara njuter av ögongodiset.
Det måste vara det gulligaste Apoteket i hela världen! Tänk om vi hade något sådant, då skulle man inte ogilla att stå i kö där. Kom på att det skulle vara roligt att leta reda på vackra, fina ställen i Grekland där man ofta får köa. Ett intressant "projekt" Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ja, det kunne være et interessant "prosjekt", - men akkurat nå kommer jeg ikke på noe sted vi bruker å stå i kø så lenge ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ja, det kunne være et interessant "prosjekt", - men akkurat nå kommer jeg ikke på noe sted vi bruker å stå i kø så lenge ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tänkte på sista postcentret jag jobbade på innan pensionen. Där hade vi satt jättefina plantor utanför ingången. Men där behövde dom inte köa heller... Birgitta. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|