|
|||
|
|||
Boende i Agii Apostoli?
Hej! Mitt första inlägg på detta finfina forum! Har dock tjuvläst under några år och det hjälpte mig och familjen till en underbar vecka på Skopelos och Thea Home Hotel i Septemer 2014.
Denna gång är vi lite mer sent ute. Bokade flyg till Chania den 2/9, ska stanna en vecka (första gången till Kreta) och tänker oss Agii Apostoli. Barnen är 8 och 10 år och då verkar AA perfekt med närhet till både fina stränder, Chania och utflykter. Det verkar ganska fullbokat i AA, men vi har hittat några boenden vi väljer emellan; Athina Beach Hotel (pool, ett + för barnen, dock bara lägenheter på bottenplan kvar, nära stränder), Calypso Hotel Apartments (ingen pool, dock väldigt nära stranden och balkong med delvis havsutsikt) och Sun city (Ingen havsutsikt men pool och nära strand). Finns det någon som har erfarenhet av något av dessa hotell? För/nackdelar. Jag läste någonstans om störande byggljud på Calypso, gäller det fortfarade? Tacksam för alla svar, ska boka så fort som möjligt. Tack på förhand / Jakob |
|
||||
|
||||
Sv: Boende i Agii Apostoli?
Hej Jakob!
Jag måste säga att Calypso har ett kanonbra läge! Närmas till de 3 vikarna som bjuder på härliga sandstränder. Oljud vet jag inget om men det byggs väl oftast på "arbetstid" när vi turister inte är på hotellet. Som nummer 2 hade jag valt Athina som har näst bäst läge då. Ett hotell jag kan rekommendera är Flamingo. Där tyckte vi allt var bra!! Kanske inget alternativ ni kan välja.... AA är en favorit som vi varit på många gånger. Berätta gärna hur det blev Trevlig resa! /Kajja |
|
|||
|
|||
Hej Kajja och tack för snabbt svar!
Läget fick avgöra och vi bokade Calypso; vem behöver pool när det finns stränder? Vi kommer ju ändå inte spendera särdeles mycket tid på hotellet och vi får väl viga en dag Limnoupolis Water Park för att kidsen ska få sitt lystmäte. Flamingo såg jättefint ut, men var fullt. Ja, AA verkar vara mysigt och barnvänligt och dessutom en bra utgångspunkt för att se annat. Själv skulle jag gärna ha åkt till Paleochora, men det får bli en annan gång. Sydkusten känns som man får utforska när man har mer än en vecka på sig. Återkommer när vi kommit hem. Återstår att se om vi blivit lika Kreta-frälsta som så många andra. / Jakob |
|
||||
|
||||
[QUOTE=Särimner;389619]Hej Kajja och tack för snabbt svar!
Läget fick avgöra och vi bokade Calypso; vem behöver pool när det finns stränder? Vi kommer ju ändå inte spendera särdeles mycket tid på hotellet och vi får väl viga en dag Limnoupolis Water Park för att kidsen ska få sitt lystmäte. Flamingo såg jättefint ut, men var fullt. Hej igen! Å va härligt! Jag kan rekommendera Flamingos restaurang och lilla grannhotellet Telichina där det är god mat. Det ligger nära ert hotell. Vi åker från Landvetter till Zakynthos samma dag som er. Måste ju besöka lite andra öar åxå... Fast vi älskar Kreta /Kajja |
|
|||
|
|||
Hej igen!
Tack för tips om restauranger, alltid välkommet då maten, i alla fall för den vuxna delen av familjen, är halva nöjet. Zakynthos fanns med som kandidat för oss också. Verkar vara en fin ö, men det får bli en annan gång. Trevlig resa på er med / Jakob |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|