|
||||
|
||||
Hälsningar från Zakynthos
Hej alla
Halva tiden är nu avverkad här på Zakynthos. Igår tog vi oss med bil till vackra Porto Zoro som ligger mellan Argassi och Vasilikos. Stranden, det turkosa vattnet och alla klippformationer...ja helt underbart! Nu på em visade termometern 34 grader så vi tog vespan till hjälp för lite svalka. Puttrade bort till den lilla byn Agios Sostis. I runt 20 km/timmen blåste vi iväg på underhållsfria små vägar som överraskade oss med hålor o gupp. Innan vi lämnade byn åkte vi ner till hamnen...eller båtparkeringen, för den är inte stor. Spanade efter sköldpaddor men dom var nog upptagna med att visa upp sig vid turistbåtarna Sostis ö med hängbro fotades i alla fall fast jag säkert gjort det varje Zante-resa. Vi puttrade vidare och väl hemma gladde jag mig åt mina "äkta" Prada solglas som jag shoppat för 3€. Brukar förbruka ett par varje resa Kvällen kommer att bjuda på fisk o skaldjur på en strandrestaurang jag googlat fram. Varning för åskoväder imorgon..det gör mig inget / Kajja |
|
|||
|
|||
Sv: Hälsningar från Zakynthos
De är häftiga i Grekland!
Tack för rapport! Alltid lika kul med direktrapporter och det kommer väl ett resebrev hoppas jag ? Ha en fortsatt fin resa! Lissi |
|
||||
|
||||
Härligt!
// KR |
|
||||
|
||||
Jag antar att det åskar rejält i detta nu.
Så här ser det ut på den åskradar jag följer. Varje prick är ett blixtnedslag. Tydligen ska det vara ostadigt ända fram till fredag. Njut - trots oväder - av Zakynthos! |
|
||||
|
||||
Tack för info, Janne
Just nu tittar solen fram mellan molnen. Härliga vindar och några små skurar då och då. Inget åskväder att minnas än. Några muller bara. Skönt med en slappdag...men det räcker med en! Prognoserna är ju bara prognoser och stämmer ju inte alltid med hur det blev Som sagt, ny dag-nya minnen. /Kajja |
|
||||
|
||||
Kanske det bara är skönt med åska och regn i den värmen. Men bara liiite....
Annars så låter det härligt! Jag hoppas också att det blir ett resebrev av något slag. / Anne |
|
||||
|
||||
Jag måste bara tala om att prognosen stämde.
Vi fick ett fruktansvärt oväder igår med storm, tromber, åska och otroliga mängder regn Allt gick så fort och kolsvart blev det! Jag som var ute själv var tvungen att söka skydd vid hotellundergången. Vatten strömmade in och jag höll mig fast i en pelare stundtals. Badmadrasser och annnat löst flög omkring. Mannen som försökt ringa kom inte fram. Till slut vågade jag ta mig till lägenheten. Detta var nog det värsta jag har upplevt i Grekland hittills!! Den här dagen har levererat vackert väder med lite molntussar och vågor. Precis som om inget har hänt. Just nu visar termometern 26 i skuggan på balkongen. Behagligt! Nu ska vi promenera iväg längs havet och vidare för att leta ögongodis /Kajja |
|
||||
|
||||
Ja, det var ett riktigt oväder. På Peloponnesos, som ligger nära Zakynthos, var det troligen ännu värre. Tre döda hittills.
Du kan läsa om det här. |
|
||||
|
||||
Citat:
Det tycks ha varit ett väldigt hårt oväder, har sett bilder från olika håll med en massa bilar hullerombuller osv. Lite som Skopelos förra året. Hoppas att du får ha det lugnare nu resten av resan, Kajja! / Anne |
|
||||
|
||||
O nej, det var virvelvindarna som var så starka!! Otrolig kraft!!
Vi har haft en underbar dag idag och smygkikade på en engelsk/grekisk vigsel vid en strand för 2 timmar sedan. Såg sluttampen när dom förklarades som man o hustru. 💖 Nu ska vi fortsätta njuta för på fredag morgon åker vi hem /Kajja |
|
||||
|
||||
Enligt åskradarn åskar och blixtrar det idag också. Stämmer det Kajja?
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|