|
||||
|
||||
Möten med nya människor
För en tid sedan skrev jag om boende, och möten med greker i en naturlig, dvs inte turistisk miljö. Fick många blandade kommentarer, vissa tyckte vi hade vidgat våra vyer o andra förstod inte frågan och varför man ska träffa greker. Nu har vi en ny upplevelse att träffat ett svenskt par i Vlycho, Lefkas. Av en slump trillade vi på varandra på FB. De har bott här i 20 år, och bjöd på bubbel, sent på kvällen i den grekiska natten vandrade vi våra 4 km till stranden o hittade knappast båten.
Det finns så mycket att uppleva här, om man tar ut svängarna lite. |
|
|||
|
|||
Sv: Möten med nya människor
Såna möten är spännande! Trevliga minnen, (blir det säkert).
Kul, fortsätt! Lena |
|
|||
|
|||
Vi har fått nya trevliga bekanskaper både på Gotland och i Tyskland genom vårt boende.
Pia |
|
||||
|
||||
Åh vad jag påminns om Hjalmar Gullbergs fantastiska dikt "Människors möte". Precis så, när man möter nya människor längs sin stig.
Om i ödslig skog ångest dig betog, kunde ett flyktigt möte vara befrielse nog. Giva om vägen besked, därpå skiljas ifred: sådant var främlingars möte enligt uråldrig sed. Byta ett ord eller två gjorde det lätt att gå. Alla människors möte borde vara så. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Netwolf:
Birgitta |
|
|||
|
|||
Vackert om människor möten. Både i verkligheten och i poesin. Tack! Inte bara foton som svämmar över överallt.
/ Jannis |
|
|||
|
|||
O, va underbart med en riktig dikt! Tack, Netwolf. Längesen jag läste den.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|