|
|||
|
|||
14 dagar på Samos
Jag börjar på ny kula.
Som jag skrivit förut har vi mest vilat. Tycker att det blåser mer än vad det gjort förut. 20 grader på morron men frullen ska ätas på balkongen,jacka på å filt runt benen. Det är runt 25 på kvällarna. Vi har gjort lilla öturen,Mitilini,Chora och stopp i keramikbyn,fika på Panorama och presentshopping hos Popi-Sofia,hon har fina saker.Ner till Pythagorion och åt lunch. Nu fick jag göra ett avbrott och gå ut och fota solnedgången,vi bor verkligen på första parkett. Idag har vi varit till Krifi Folia och ätit och lyssnat på musik,innan vi for hann vi med en Kalami promenad Vi var upp och tittade på där berget rasat och det kommer dröja länge innan all sten är borta,var inte ens en halv vägbana kvar att köra på. Imorgon blir det Mykali igen och vi får se om det blir nåt bad,det har vi fortfarande ogjort Pia |
|
||||
|
||||
Sv: 14 dagar på Samos
Låter som att ni har det lite svalt Pia. Men det är väl inte så illa som del låter. Här hemma i Skåne är det ett tag sedan vi hade tag i någon jacka eller filt. Ha det fortsatt gott, och förhoppningsvis då en aning varmare så att ni slipper att frysa vid frukosten!
Masse |
|
||||
|
||||
Även här på Fourni har det blåst ordentligt under 3 dar.
Förhoppningsvis avtar det under dagen, så vi kan nyttja balkongen med den underbara utsikten. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Från och med senare idag (måndag) ska det sluta blåsa, och på sina ställen blir det helt vindstilla. Dessutom är det en värmebölja på ingång, så frysa kommer ni inte att göra.
|
|
|||
|
|||
Idag var det 32 grader på bilen när vi for från Mykali,den stod i skuggan
På balkongen var det 28,fortfarande samma blåst. Igår började Anita och prata om flamingos i Saltsjön bortanför Mykali vi for dit och kolla idag när vi for hem och där stod dom.Så häftigt! Det var en annan fågel där också som såg ut som nån sorts gås,den var större än en andfågel. Pia |
|
|||
|
|||
det var ingen gås,det är en Rostand såg jag efter mycket letande.
|
|
||||
|
||||
Kul! Jag har inte sett rostand vare sig i Grekland eller hemma. Den ses då och då i Sverige, men ganska sällan. Flamingos har jag dock sett flera gånger i Grekland, bland annat där du såg dem nu.
|
|
|||
|
|||
Ska aldrig mer klaga på att det är kallt,igår var det så himla varmt och
ingen blåst. Resten skriver jag om när jag kommer hem,snart färdigpackat och bara hyran som ska betalas. Skönt har vi haft det,inte alla dagar men dom flesta. Pia |
|
||||
|
||||
Jisses, är ni redan på väg hem.
|
|
|||
|
|||
14 dagar går fort när man har roligt!
Väder Första veckan,mycket blåst och inte så varmt Andra veckan,ingen blåst just och 30-35 grader Alldeles för varmt!Halv tio på lördagmorron var det 30 grader och då tyckte vi det var skönt att åka hem. Äta Eftersom Tasos upphört så fick vi leta oss en ny restaurang,hittade en ny i nästa kurva,en ung kille som startat upp.Jättegod mat,enorma portioner,jag försökte att få honom att ha mindre portioner men nejdå det gick inte. En gång var vi ner till Garden och åt,där har alltid Maria kommit och önskat välkommen,nu var det helt ny personal,bara kocken som var kvar.Kändes konstigt. Vi åt på balkongen flera gånger,nog så skönt. Bada En gång i fredags,då hade min gamla mamma läxat upp oss och tyckte vi var några riktiga badkrukor. Utflykt Stora ö-turen,Karlovassi,Lekka och Kousmadei där åt vi lunch och tanten hon prata på,vi begrep att hon fråga vart vi kom ifrån men sen var detHon var glad ändå.Tillbaka via bergen och ner till Pythagorion. För mycket sol Sambon vart dålig,fick rejält med feber,det var i måndags. Tisdag låg han hela dan,började kvickna till framemot kvällen Vet inte hur många liter vatten han drack,men skulle väl också ha haft tillskott av salt.Men det gick bra ändå. Hemresan gick bara fint,fast vi fick stå och vänta ute på landningsbanan,för platsen var upptagen av ett annat plan Väskorna kom nästan på en gång och bussen till parkeringen stod inne. Väldigt lite trafik norröver så vi var hemma på fyra timmar. Nu ser vi fram emot diverse musikupplevelser,lite släktmöten och givetvis nästa resa i september som går till SAMOS Pia |
|
||||
|
||||
Tack för rapport Pia!
|
|
||||
|
||||
Ja det var ju för väl Pia att du hittade min Samossida en gång i tiden.....Samos är en favorit! Rätt som det är kommer jag och skräms som häromåret....vet några som höll på att pinka på sig av överraskning!
Ni är nog ikapp mitt antal i Samosresor vid det här laget! Men, jag kommer nog snart igen, längtar så jag kan dööööö! |
|
|||
|
|||
ja du min kära Maggan att luras på detta vis.
Förklaring för andra,vår värdinna sa att det skulle komma en journalist från Sverige och skriva om flyktingsituationen Hon skulle bo i rummet intill oss. När jag sitter ute på baksidan och läser så får jag en påse Polly på bordet,tänkte bara,finns inte att köpa på Samos när jag tittar upp står det en och vrålar av skratt i fönstret. Snacka om att bli överraskad . |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|