|
||||
|
||||
Hilsen fra en græsk ø
Inden jeg rejste, tænkte jeg: Hvorfor rejse fra denne fantastiske danske sommer. Men.. jeg kunne jo ikke vide, at det netop i år skulle blive en perfekt sommer hjemme, dengang tilbage i december, hvor rejsen blev bestilt.
Det var jo også bare indtil, jeg ankom til Athens lufthavn, så vidste jeg, at der naturligvis er skønt derhjemme, men at være her i Grækenland, er jo en helt anden historie Og ja, så gik der en uge! Hvor går tiden stærkt her i Grækenland. Som jeg kan læse, så har I andre, der også er på ferie i Grækenland nu, det varmt. Også her har det været (og er) varmt - også om aftenen. Det er en del år siden, at jeg overhovedet ikke har haft behov for en fleece eller et par jeans til om aftenen i starten af juni måned. Det har jeg IKKE nu. I dag har der været lidt vind og en del overskyet, men varmen, ja den er der ikke ændret på. Så nu sender jeg denne lille varme hilsen herfra, ja, kan nogen gætte, hvor jeg er denne gang? |
|
||||
|
||||
Sv: Hilsen fra en græsk ø
Ja visst är det hett! Tack o lov att havet svalkar. Jag vet inte alls var du kan befinna dig. Liknar många ställen. Kos?
Ha det fint! / Kajja |
|
||||
|
||||
Jeg var lidt for hurtigt ude i går, for i dag har jeg haft masser af blæst og gråt vejr. Fordelen med sådant et vejr er, at det var perfekt til en vandring. En smuk vandrig sammen med 3 hollændere og en fra Hawaii - i en grøn dal med vandløb. Vandløb som jeg uheldigvis tabte mit kamera i Jeg er spændt på, om det vil fungere, når det bliver tørt igen engang!
Jeg er ikke på Kos. God søndag til alle |
|
||||
|
||||
Er du på syd Kreta?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Var du är har jag ingen aning om, känner inte alls igen mig. Bergen ser ut som på Amorgos, men där är du inte. |
|
|||
|
|||
Du är på Kythira!
Anki |
|
||||
|
||||
Hej Mette. Jeg er ikke på syd Kreta.
Citat:
Det er ikke Amorgos, jeg er rejst til denne gang. Det er jo juni, så Anki, du har naturligvis ret. Jeg er på Kythira I søndags havde vi en forfærdelig storm. Kl. halv ni om aftenen gik strømmen, og den kom først tilbage næste morgen kl. 9.30. Grunden til den manglende strøm var, at to ledninger havde revet sig løs og var kommet i kontakt med hinanden, og der opstod en brand. Heldigvis kom ingen noget til, og vi andre fik en aften, hvor man vi mindedes gamle dage i Grækenland og en varm nat uden A/C. Vejret er nu tilbage til normalen, det vil sige ingen blæst og +/- 30 grader. |
|
||||
|
||||
Her kommer lidt billeder fra Kapsali
|
|
||||
|
||||
Lidt flere strande.
Komponada: Fyri Ammos: Melidoni: |
|
||||
|
||||
Heldigvis intet sjældent syn:
Lunch i Karavas: Agia Pelagia: Mylapotamos - hvor mit kamera kom ud at svømme: |
|
||||
|
||||
Jätte- jättefina bilder, Susie! Så underbart! Där skulle jag vilja vara.
|
|
|||
|
|||
Uj! Uj! Uj! Finfina bilder, ATT man längtar tillbaks till favoritön!
|
|
||||
|
||||
Aha, du är på din favoritö. Det förklarar varför jag inte kände igen mig.
Tack snälla för fina bilder Susie! Hoppas kameran blir bättre och bättre. |
|
||||
|
||||
Tack för fina bilder! Förstår att du trivs där. Måste man kanske sätta på listan?
/ Anne |
|
||||
|
||||
Tak alle
Som I forstår, så kan jeg kun anbefale et besøg på Kythira. Desværre er det ikke helt så enkelt at komme hertil, og det går dårligt at kombinere med andet end Peloponnes og Kreta. Der går dagligt en båd fra Neapoli (nær Elafonissos) på Peloponnes. Der burde også gå en båd fra Piraeus med ruten Kythera, Antikythera, Kissamos (Crete) og Gythion. Denne båd er for tiden ude af drift, og der forlyder ikke noget om, hvornår den vil være klar igen. Den enkleste måde er fly fra Athen. Igen - desværre - så er flybilletten temmelig dyr (ca. EUR 120 - 150 tur/retur). Af og til holder Olympic "sale", hvorved jeg var heldig at få billetten til EUR 64, men det var så helt tilbage i december, jeg købte den. På grund af disse årsager, så er her MEGET stille på denne tid af sommeren. Ikke meget er åbent, og som det måske fremgår af mine billeder, så har man det meste for sig selv, i hvert fald frem til lunch, inden resten af turisterne kommer på farten. Strandsenge og parasoller findes kun på få af strandene. De plejer at de kommer på flere af strandene ca. 15. juni. Øboerne vil MEGET GERNE have flere turister, men skal jeg være ærlig, så gør de ikke så meget for at tiltrække nogle. Infrastruktur er nærmest ikke eksisterende, så man er nødt til at leje en bil for at tage sig rundt - eller taxa! Det siges, at der kører en bus fra Chora til Ag. Pelagia, men den har for mig være lige så usynlig, som den der (burde) køre på Ikaria! Som jeg lige nævnte, så er ikke alt åbent på denne tid af året, og det er heller ikke alle tavernaer, der har åbent, især ikke til lunch. Sæsonen starter ca. 1. juli og varer indtil ca. 15. september, hvor øen - efter sigende (jeg har ikke selv oplevet højsæsonen her) - bliver invaderet af især grækere, italiener og franskmænd. Der går et charterfly direkte fra Holland hertil. Jeg tror, det første kommer i morgen. Man har også i år lavet aftale med et Tjekkisk charterselskab, som skal bringe turister hertil i juli måned. Disse gæster bliver i 10 dage, så det vil sige, at der kommer kun 3 fly. Netop det, at her er så få turister, er det der tiltrækker mig sammen med selvfølgelig den smukke natur, en masse små landsbyer, fine klostre, mange gode strande og en masse søde mennesker. De seneste gange har jeg valgt at opdele min ferie, sådan at jeg har boet nogle dage nord på øen og nogle dage sydpå. Det føles lidt som at bo på to forskellige øer! Inden det bliver for varmt, det vil sige indtil midt maj og igen efter september, er øen en perfekt vandrer-ø. Man gør rigtigt meget i disse år for at vedligeholde vandrerstierne og for at genetablere gamle stier. Kan du lide øer som f.eks. Skopelos, Patmos, Ikaria, Amorgos, så tror jeg, at du også ville kunne lide min favorit-ø. |
|
||||
|
||||
Og her lidt billeder fra i dag.
Kaladi: Avlemonas: Diakofti: Min sidste dag i morgen |
|
||||
|
||||
Fina beskrivningar och foton!
|
|
||||
|
||||
Tack snälla för informationen och alla fina bilder!
Som du vet så Kythera en ö jag drömmer om att besöka, och jag vet att jag någon gång kommer åka dit. Jag vill kombinera Kythera med Elafonissos. Det är synd att det ska var så svårt att resa dit. Nu är det extremt många turister på populära öar som Santorini och Naxos. På Naxos är det ”galet mycket folk” skrev en på vår FB-sida. Jag tror att folk i framtiden kommer att söka sig till öar där det inte är så många turister, och jag tror att Kythera är en av dessa öar. Där finns ju allt som de flesta söker, som fina byar och fina stränder. Intressant med charter från Tjeckien! Flyger de direkt till Kythera? Njut av din sista dag i paradiset! |
|
||||
|
||||
Jag tror också att de mindre kända ställena kommer att få fler besökande. Hoppas att det blir till lokalbefolkningens bästa.
|
|
|||
|
|||
Tack Susie för att vi fick friska upp minnena från "din" fina ö. Nu får vi nog titta på vårt gamla resebrev och se om något ändrats. Vi gillade Kythera, trots att vi kom när säsongen var slut och det mesta var stängt.
/ Jannis |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|