|
||||
|
||||
En grekisk Hachiko
Har ni sett filmen Hachiko, som bygger på en verklig händelse, där en hund troget väntar på sin bortgångne husse?
Nu har en grekisk hund uppvisat samma beteende. En man omkom i en trafikolycka för ett och halvt år sen och hans hund väntar fortfarande vid olycksplatsen hela tiden. Boende i området förser hunden med vatten och föda och har även byggt en lite koja till den. Rörande, inte sant? /Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: En grekisk Hachiko
Den filmen har jag sett. Och visst blev man rörd av den. Är själv inte alls någon hundmänniska, men sånt här får ju en att tro på det där att hunden är människans bästa vän. Så fint att man tar hand om hunden.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Jag blir bedrövad av att läsa det. Älskar hundar! Om man istället hade tagit hand om jycken och hjälpt den till en ny tillvaro hade den säkert mått bättre än att leva sitt liv där i vägkanten.
Jo visst har jag sett filmen. Den är mycket gripande. Masse |
|
||||
|
||||
Ja, verkligen. Älskar hundar, så jag kan knappt titta på bilden. Skönt att höra att de tar hand om den.
|
|
|||
|
|||
Jag håller med dig Masse!
"Om man istället hade tagit hand om jycken och hjälpt den till en ny tillvaro hade den säkert mått bättre än att leva sitt liv där i vägkanten" Men djurhållningen i Grekland och Sverige skiljer sig enormt i de flesta avseenden som vi alla vet. Stackars hund, sitta vid vägkanten och vänta på sin döda husse i all oändlighet kan inte jag se som ett värdigt hundliv. /Faestis |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Tror och hoppas att hunden får det bättre nu!
/Mange |
|
||||
|
||||
Tror och hoppas det jag också.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|