|
||||
|
||||
Bildgåta 5106 - Sopbilen på Telendos
Var är vi nu och samlar sopor?
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 5106
PÅ Ithaca?
|
|
||||
|
||||
Eller förresten. Jag ändrar mig. Du är på Telendos!
|
|
||||
|
||||
Hydra...?
/kimmen |
|
||||
|
||||
Hej!
Du är på Telendos och har fotograferat den enda "bilen" på ön. / Ofelia |
|
|||
|
|||
Håller med om att det är Telendos, men......var? I bild finns inget räcke efter kajkanten.
För övrigt var det en vidrig sophantering. Insamlande sopor fraktades efter en mycket dålig ”väg” för tippning på en bergsknalles sluttning. Det sattes fyr på det brännbara, framför allt stora mängder plast. Röken spreds mestadels mot Kalymnos och giftigt lakvattnet rann ut i havet. Allt annat fick ligga kvar och gör troligtvis det än idag. Systemet förändrades till det bättre genom transport till Kalymnos och öppen förbränning strax utanför Pothia. Ja, om det nu var till det bättre..... |
|
||||
|
||||
Citat:
/NW |
|
|||
|
|||
Nu solklart - Telendos. Utsikten mot Kalymnos sitter etsad på näthinnan efter många timmars ”blekande” från en härlig ö och miljö.
|
|
||||
|
||||
Tror att det är nedanför studio Evagelia. Stolparna har inte räcken där när vi har varit där.
/Ofelia Senast redigerad av ofelia den 2020-04-30 klockan 12:02. Anledning: Ser nu att du redan har hunnit få svar. |
|
||||
|
||||
Nej.
Rätt! Grattis! Citat:
Rätt! Grattis! Trist att läsa om sophanteringen. Citat:
Visst är vi på lilla den lilla "bilfria" ön Telendos. |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 5106 - Sopbilen på Telendos
Jag har en stark minnesbild av att sopbilen år 1991 var blå.
Hade hört om bilfria ön förutom denne "miljöbil" som kom farande mellan tavernor och gethagar på den tiden. Tror bestämt det förnyas lite även på härliga lugna lilla Telendos.. |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 5106 - Sopbilen på Telendos
Jo, det händer en del även på lilla Telendos.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|