|
||||
|
||||
Hyra bil på Santorini
Vi reser till Santorini 3/6 och ska bo i utkanten av Fira.
Vi tänkte hyra bil en eller ett par dar. Vad säger ni som vet?? Ska jag boka bil hemifrån med Apollo som vi reser med. Eller ta nån i högen på plats, eller rekommenderar ni någon uthyrare? |
|
||||
|
||||
Sv: Hyra bil på Santorini
Ta nån i högen. Gå runt och jämför priser - och minns att vad du än betalar så hade det blivit dyrare med Apollo.
(OM inte biluthyrningen på just Santorini skiljer sig markant från andra öars. Men varför skulle den göra det? ) |
|
||||
|
||||
Skulle också hyra på plats, konkurrensen är stenhård så det lönar sig att fråga runt.
Senast redigerad av Kalimera den 2006-05-22 klockan 12:56. Anledning: Felstavat |
|
||||
|
||||
Såg att Apollo tar 770:- för en hyrbil i tre dar inkl. försäkring o fria mil.
Kan det verkligen bli mycket billigare att hyra på plats? Bokar jag genom Apollo så lämnar dom bilen till mig på hotellet |
|
||||
|
||||
Nu är det bekräftat!?
Jag har kollat på nätet nu. Hittade flera lokala uthyrare. Billigaste pris är strax under 1000-lappen för absolut minsta bilen. Hertz tar 168 € för kategori B. Jag bokade på Hertz men då genom Apollo och priset blir endast 880:- för kat.B Hade i bakhuvet från Kreta att det blev billigare att boka hemifrån, då jag jämförde när jag var där! Apollo har också sänkt priset. Jag betalade mer för två år sedan. Så mitt tips är: Reser du charter, boka bil hemifrån. Som bonus lämnas och hämtas den på hotellet! |
|
||||
|
||||
På Vitanis, där jag hyr bil på Santorini, Kamari, tar de 25 euro dygnet. Även de kommer med bilen .
Barbro, med mindre än ett dygn kvar |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Har också sett på nätet att det är dyrast i Fira. |
|
||||
|
||||
Citat:
Barbro |
|
||||
|
||||
Ok, minsta bilen dvs. kat. A!
Ungefär samma pris som Apollo, dom tar 770:- för tre dar! Trevlig resa förresten! |
|
||||
|
||||
Vi hyrde i heraklion 11 dagar för 212 kr per dag
Senast redigerad av ciakoohler den 2006-05-26 klockan 15:50. |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi byter plats den 3 juni. Jag åker hem, när du åker ner. Barbro |
|
||||
|
||||
Citat:
Att hyra bil i två dagar kostar nästan detsamma som för tre dagar. Jag tror nästan det är billigare att hyra bil i en vecka än det är för sex dagar? Senast redigerad av ricky den 2006-05-26 klockan 16:40. Anledning: skrev fel |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jag skulle hyra bil i 3 dagar och försökte pruta, men det gick inte . Fick allt betala 75 euro. Detta var under högsäsong. Kanske det är annat under lågsäsongen.
Barbro |
|
||||
|
||||
Elisabet: Jag blev förvånad över att Apollo är bland dom billigaste.
Som du ser har Babsan hittat en lokal uthyrare för 75€ medans Apollo tar 770:- för en bil genom Hertz. Många resonerar nog att det blir dyrare och att Apollo också vill ha en bit av kakan? Samma bil som Apollo fixar är under halva priset som jag hade fått betala hos Hertz om jag bokat den som privatperson. Med vad vi nu vet kan vi nog anta att Babsabns pris är bland de billigare på Santorini, och det matchar nästan Apollo när man bokar hemifrån!! Jag bokar hellre hos Apollo än att ta mig till andra sidan ön för att få en hyrbil 70:- billigare. Dessutom behöver jag inte tänka mer på att leta efter en bil, och jag får den levererad av ett stort seriöst företag. Babsan1: De flesta uthyrare tar c:a tre € mer per dag juni-augusti. Babsan2: Har du fått din flygtid ändrad? Vi ska resa 3,5 h. senare på båda hållen! |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Fast vad du än säger så tror jag att det går att hitta billigast på plats Därmed inte sagt att jag tycker det är värt tiden det tar att kolla runt. |
|
||||
|
||||
Citat:
Åker du från Landvetter också? I så fall får jag vara på Santorini 3,5 timme längre, nästa lördag Barbro |
|
||||
|
||||
Babsan, där ser man så liten ens värld är?
Jag tog för givet att du flög från Sturup. Än en gång trevlig resa! Elisabet, jag tror inte man kan komma avsevärt billigare undan? |
|
||||
|
||||
Citat:
Fast du verkar ju vara en så där härligt envis typ som det är stört omöjligt att sluta säga emot så det är med sorg i hjärtat jag kvittar min kasse eller vad det nu heter på svenska. Rastar heter det väl förresten vid närmare eftertanke. Senast redigerad av Elisabet den 2006-05-26 klockan 18:39. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|