|
|||
|
|||
Bildgåta 5673 - Utsikt över Mirtos på södra Kreta
Hej alla
Var har vi parkerat? //PA_ |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 5673
Kan det vara Agistri?
/K |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Tinos
Masse |
|
||||
|
||||
Evia?
/ Anne |
|
||||
|
||||
Ikaria?
|
|
||||
|
||||
Leros?
|
|
|||
|
|||
Hej alla
Nej Nej Nej Och nej //PA |
|
|||
|
|||
Syros.....
|
|
||||
|
||||
Kefalónia …
|
|
|||
|
|||
Hej bägge
Nej Och nej //PA |
|
||||
|
||||
Kreta : )
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Kan det vara ovanför Mirtos?
/ Anne |
|
||||
|
||||
Jag måste väl dra till med Paleochora!?
Birgitta. |
|
|||
|
|||
Hej bägge
Nej RÄTT, Grattis //PA |
|
||||
|
||||
Roligt att få rätt! Där har jag inte varit, men måste säga att vägen ser förskräckligt ut. Inte min grej alls. Hur hamnade ni där?
/ Anne |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 5673 - Utsikt över Mirtos på södra Kreta
Hej Anne
Här kommer utdrag från mitt resebrev när vi besökte Mirtos: Ner i byn igen vi parkerade vid Kostas hotell. Vi promenerade ner i byn och lyckades sedan hitta himmelsbacken upp mot Big Blue. Men strax före på höger sida, låg Panorama där fanns tre intressanta skyltar, två med text och en utan. Panorama med sina reklamskyltar På skyltarna med text stod det att rum 1 och 3 var lediga, men att ägarinnan Katerina inte var hemma. Man uppmanades att gå in och kolla lägenheten, prislistan skulle ligga på sängen. Föll rummet/studion på läppen så var det bara att flytta in. Katerina skulle ta kontakt senare. Rum nr 3 föll oss på läppen, 30 €, fullt utrustat kök, A/C, badrum med duschdraperi. Smart sätt att ragga kunder när man inte är hemma. Vi installerade oss och promenerade ner till byn, vi fann en taverna inne i en gränd. Kyckling med svamp och senap (en ny erfarenhet i Grekland), det smakade alldeles utmärkt. Viss bunkring i Super Marketen innan hemgång. Väl hemma träffade vi Katerina, hon hade ställt in tomater och kakor på rummet. En stilla afton på altanen, med kaffe, kaka och tillbehör. Fantastisk utsikt från altanen. |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 5673 - Utsikt över Mirtos på södra Kreta
Så typiskt grekiskt initiativ!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|