|
||||
|
||||
Bokat för 2025!
Black friday, så det hände likadant som ifjol att vi bokade biljetter med Aegean. Det blir en resa i slutet av april-början maj. Flyg till Kalamata! Så nu blir det lite Peloponnesos. Vi har bara varit i Nafplio tidigare så detta blir något nytt. Få se var vi skall bo? Vi blir ju inte kvar i Kalamata utan skall vidare någonstans.
Någon annan som har bokat? Eller har funderingar på gång? / Anne |
|
||||
|
||||
Sv: Bokat för 2025!
Grattis med bookingen Spænende. Der findes jo uanede muligheder for en perfekt ferie på Peloponnesos
Jeg har booket - men ikke Black Friday. Kythira som altid i begyndelsen af juni. |
|
|||
|
|||
Här är en som inte skulle åka på våren nåt mer å absolut inte med TUI
Vad händer…har aldrig rest så billigt nån gång,gick fort å beställa den resan med TUI Veckan efter var den dubbelt så dyr. Känner mig SÅ nöjd!! Pia Alala,ni kan pröva lilla Tolo där jag bodde,inte så värst mycket att göra men det är mysigt |
|
||||
|
||||
Pia, tack för tips! Eftersom vi bodde förra gången i Nafplio så är Tolo nog inte aktuell denna gång. Även om jag ångrar mig att vi inte hann göra ett litet besök dit när Tolo är så nära Nafplio. Men kanske en annan gång?
Nu tänker jag närmast på typ Kardamyli eller Koroni. Något i den vägen? Får nog läsa Jannes rapport från Peloponnesos ännu en gång. / Anne |
|
|||
|
|||
Grattis till bokningen! Black Friday blev ju Happy Friday
Jag skulle nog välja Koroni, en underbar stad och min favorit! Resmålsbeskrivningen av Pelop's ö och Jannes resebrev kan man läsa hur många gånger som helst /Ulla |
|
||||
|
||||
Grattis Anne !!!
Det låter superintressant. Finns så mycket fint kvar att upptäcka i Grekland. Jag har inte ens varit i Nafplio /Getpinglan 🐐🔔 |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Citat:
/ Anne |
|
|||
|
|||
Airtours hade bra rea. Favorit i repris i maj. Utan nagelsax!! Ni som fattar fattar 😅 Sen en klassiker med Apollo. Vårt favorit hotell 2 v i juli vid Rethymnon kusten . 😍 ✈️ 🏝 🇬🇷 . Sista kvällen i Berlin, skickade inget vykort till Janne. De verkar inte komma fram?🤔 igår var vi på Syrtaki i Karlhorst. Jättebra. Fick en julkula från Lefkas som dricks
|
|
||||
|
||||
I vår blir det Grekland från 3:e maj till 15:e juni. Tror ni kan gissa vart. Sen i september/oktober.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
/ Anne |
|
||||
|
||||
Inget vykort denna gång heller. Vet inte vad som blir fel.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Har inte bokat eftersom vi har så svårt att planera så långt i förväg. |
|
||||
|
||||
Grattis till er som har fyndat o bokat
Själv har jag inte hittat nåt som passar vårt avresedatum. Det diffar med -2 dagar för att få Black F-pris Vi åker ju alltid första veckan i juni med våra resekompisar (som inte kan åka innan) och i juni var det inget Black F dit vi ville. Men det "orner säj allti'" 😎 / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
/ Anne |
|
||||
|
||||
Alala! Du gissade alldeles rätt. På hösten brukar det bli 3-4 dagar på någon annan ö - sen Tilos.
|
|
|||
|
|||
Börjat boka köpt biljett till frugan ner (bra blackfriday rea hos Aegean ) och jag har börjat planera hur jag ska bila ner genom balkan och bokat några stopp, sen har jag bokat i Nafplio och Meteora, men mycket återstår, dels var exakt på fastlandet vi ska vara resterande del av dryga två veckor samt boka lite upp genom italien och hem samt vad vi ska stanna till o kika på
Frugan ville inte bila så långt så kommer hämta upp henne på Atens flygplats men vi bilar hem tillsammans över Italien , passar på låta det ta 1.5 vecka hem för lite roadtrip, ner låter jag det ta exakt en vecka , då blir de inte allt för långa körpass och jag hinner med tre nätter i Thuringen för lite avkoppling Ska bli kul, tänkt så många år att jag ska bila ner nångång o nu blir det av (förhoppningsvis) Senast redigerad av Mahava den 2024-12-07 klockan 10:07. |
|
|||
|
|||
Låter härligt, Mahava!!
Vad jag längtar efter en rejäl roadtrip på grekiska fastlandet (helst Peloponnesos västra och södra sida men norr om berget Olympos vore inte heller fel ) och att bila genom Italien är, nästan, lika roligt Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
Låter intressant och spännande, Mahava. Lycka till med planeringen!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Anne |
|
|||
|
|||
Tyvärr är det väldigt osäkert nu hur det blir med resa nästa år.......
Kroppsliga orsaker, mest..... Men det är resor jag definitivt vill göra och ska, om det bara är möjligt!! Och drömmen om och planeringen för en resa är ju också en rolig del av det hela Catlady 🐈, envis som synden |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|