|
||||
|
||||
Äntligen!
Äntligen har jag gjort det... sagt upp mig på jobbet!
Efter många och långa funderingar hit och dit så är det äntligen verklighet. Har 3 månaders uppsägning och sen väntar nya utmaningar på ett förhoppningsvis mer stimulerande arbete . Tänk att det ska ta sån tid innan man kommer till skott! Har funderat på detta av och till i ett par år !! Men som sagt Äntligen Är Det Gjort! Hälsningar från en betydligt gladare Stinab |
|
||||
|
||||
Sv: Äntligen!
Grattis! Modigt gjort!!
Njut av ledigheten ordentligt nu |
|
||||
|
||||
Ja verkligen STORT GRATTIS till modet !!!
|
|
||||
|
||||
Stort GRATTIS till ditt beslut
--------------------------------------------- Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv. Sören Aabye Kierkegaard --------------------------------------------------- //Zanét |
|
||||
|
||||
Citat:
Stinab |
|
|||
|
|||
Bra gjort!!
Jag gjorde själv samma sak förra året och började plugga på högskolan!! Väldigt kul och inspirerande!! |
|
||||
|
||||
.........och jag tog ett halvt friår och tar mig till Grekland (men "bara") i nästan 3 veckor......för jag ska hinna göra lite annat också!!!
|
|
||||
|
||||
Ojsan.. det var modigt. Grattis till ditt beslut!
|
|
||||
|
||||
Får också säga grattis!
Jag vet inte vad du jobbat med, men har du tänkt på detta länge är det rätt att sluta. Jag har själv sagt upp mig från flera jobb utan att ha något annat på gång, det har alltid ordnat sig. Och det har alltid känts som en befrielse. Sista jobbet jag hade sa jag inte upp mig från, där blev jag uppsagd, tillsammans med 600 andra. Trist eftersom det inte var mitt egna beslut, men jag är glad ändå. Senast redigerad av Kalimera den 2006-06-02 klockan 23:21. Anledning: Fattades ett ord |
|
||||
|
||||
Citat:
Min erfarenhet säger mig att utan en ordentlig utbildning i botten är det inte så lätt ! Dessutom är det inte så lätt när man passerat 50+ ! Har för mig att du jobbade på Posten ? Stämmer det ? I så fall har vi ytterligare en gemensam nämnare ! Mvh Tom ( Numera pensionerad Postare ) |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
[INDENT][INDENT]Har för mig att du jobbade på Posten ? Stämmer det ?
I så fall har vi ytterligare en gemensam nämnare ! Mvh Tom ( Numera pensionerad Postare )[/quote] [/INDENT]Ja med !!!Både fd postis o pensionerad dito.Cia [/INDENT] |
|
||||
|
||||
Grattis Stinab
Jag har oxå sagt upp mig själv. Året var 1994 och jag var fast anställd på Telia. Jag har aldrig ångrat mig en enda sekund att jag tog detta beslutet. Så lycka till! Moster Senast redigerad av Moster den 2006-06-03 klockan 15:44. |
|
||||
|
||||
Citat:
Hilsen Gunilla |
|
||||
|
||||
Citat:
Min nya arbetsgivare ska byta lokaler och i fredags var jag med på en visning på hur långt dom har kommit med ombyggnaden.... Jag tror jag får Sveriges vackraste arbetsplats! Alldeles vid havet och utsikt över Ven och Danmark Jag har fått byta jobb förr men då har det varit uppsägningar och arbetsbrist som varit anledningen. Så detta är första gången jag själv har tagit beslutet! Att det har dragit ut på det har väl varit en kombination av lite feghet, "man vet vad man har men inte vad man får" och att man har trott att det ska bli bättre där man varit med tiden. Till slut går det bara inte längre hur trevliga arbetskamrater man än har... Om man tvekar för länge över varje steg man tar så får man tillbringa livet hoppandes på ett ben! Hälsningar Stinab |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|