|
|||
|
|||
Tolon
Hejsan!
Jag undrar om det finns någon som har semestrat i byn Tolon på fastlandet som kan berätta lite om det? Är det fortfarande varmt där i slutet på september eller brukar det regna? MVH Marie |
|
||||
|
||||
Sv: Tolon
[QUOTE=MarieS]Hejsan!
Jag undrar om det finns någon som har semestrat i byn Tolon på fastlandet Hejsan, Vänligen precisera dig lite mer finns inte bara en by som heter Tolon? Camilla |
|
||||
|
||||
Hej
Du menar säkert Tolon ,ca 15 mil från Aten,det är en undebar liten by. Härliga små gränder o restauranger,livligt på kvällärna. Skulle kunna säga att det lite Kreta känsla. Men besök också Nafplion som ligger granne,underbar ställe,med sina historiska fort. |
|
||||
|
||||
Glömde säga att vi var där senast oktober 2005,och då kunde man fortfarande bada i havet.Så i september är nog vädret lagom skönt.
|
|
|||
|
|||
Hejsan igen!
Ojsan, jag menar Tolon som Apollo har charter till. Det låter som en trevlig by enligt din beskrivning Annelie, ett stort TACK för den Vilket hotell bodde ni på? Har du några restaurangrekommendationer? MVH Marie |
|
||||
|
||||
vi bodde på hotell Knossos alldeles vid stranden.Matställen kommer jag inte ihåg namn på,vi åt hos en massa olika,och alltid var det god mat.Mysigt ställe ,dit åker jag gärna ofta.
|
|
||||
|
||||
Skulle bara tillägga att hotell Knassos är ett Apollo hotell.Vi fick ett mycket bra pris via internet!!Vi betalade 30€ natten för ett dubbelrum.
|
|
|||
|
|||
Det låter lovande med mycket god mat
Är stränderna i byn bra? MVH Marie |
|
||||
|
||||
Ja! Stränderna är bra!IOm du inte är ute en Thailands strand?
Ibland man undrar man varför folk åker bara till öar i Grekland när det finns så mycket annat!! |
|
|||
|
|||
Nä, jag ute efter helt okej badbar strand, har inga större krav.
Greklands fastland är underbart. Vi har besökt Parga ett antal gånger och det är våran favoritby. Den ligger bra till för vidare utflykter - Parga rekommenderas! MVH Marie |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|