|
||||
|
||||
GREKERNA STUDERAR SVENSKA !!!
Vet ni att det finns greker som studerar svenska vid Atens Universitetet?
Det är svårt förstås men jag tror att det är lättare att en grek lära sig svenska än en svensk att lära sig grekiska, eller hur? http://groups.msn.com/GreekSwedishfriendship p.s. ursäkta mig om jag skrev lite fel... dimitris |
|
|||
|
|||
Sv: GREKERNA STUDERAR SVENSKA !!!
Trevlig site, Dimitrios!!
Hoppas du får många besök på den!! Mvh, Mikke (KfK) |
|
|||
|
|||
Citat:
Agapi |
|
||||
|
||||
Min gamla grekisklärare som flyttat hem till Grekland har en del elever som han undervisar i engelska och svenska i Aten. Hans hustru undervisar också i både svenska och engelska. Sjukgymnasterna som anlänt till vår stad och är inkvarterade hos Arne och Birgitta har varit deras elever.
Eva |
|
|||
|
|||
Hej!
Apropå greker som studerar svenska......... Har precis kommit hem efter att ha varit nere vid segelklubben där vi tagit ut alla jollar som legat inomhus över vintern.Mycket folk, sol och glittrande vågor, perfekt!! Bland alla människor som kånkade och bar hit och dit så dök det upp ett par som jag aldrig sett vid klubben förut, och nyfiken som man är så gick man fram och hälsade.... Killen tittade intresserat på vad jag hade runt halsen och sa: ett 20-drachmamynt! Jutt de, sa jag.....Sen sa han att både han och hon var från Grekland....!! Dom jobbade som läkare, och hade varit i Värmland ca 2 år..... Hon jobbade i Karlstad och han i Kil och nu tänkte dom bli medlemmar i våran klubb.Jag berättade bl.a om Kalimera för dom medans vi fikade och skrev upp adressen, så nu får vi se om vi får ett par nya grekiska medlemmar vad det lider.... Mvh, Mikke |
|
||||
|
||||
Det vore ju trevligt med lite flera Grekiska medlemmar
Bra jobbat Mikke (har redan fixat Mythos till fredagen ) Riitta |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|