Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-15, 20:43
lina lina är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard jag måste bara fråga...sterling?

har precis bestämt (ungefär) när jag ska åka till grekland och sitter och söker efter billiga biljetter till Aten. det billigaste jag hittils har hittat är Stearling, men jag har liksom aldrig hört om dom tidigare... visst vet jag att dom finns, men är det någon som har flugit med dom? är dom tillförlitliga? eller kanske finns rekomendationer om något annat flygbolag...?? börjar brinna i knutarna nu, åker nog om ca tio dagar...
någon som vet något?
Svara med citat
Gammal 2006-06-15, 21:05
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: jag måste bara fråga...sterling?

Vi åkte till Kreta i Maj och de höll tiderna o var helt ok![INDENT][
[/INDENT]
Svara med citat
Gammal 2006-06-15, 21:58
Joppan Joppan är inte uppkopplad

Vi åxå för första gången bokat Sterling hem för där hittade vi en hyfsat billiga biljetter för 4 pers, Apollo ligger ju på drygt 10.000:- fortfarande
så det blev Sterling men som jag har läst här på Kalimera så verkar dom
vara ok.

//Joppan
Svara med citat
Gammal 2006-06-16, 09:24
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005

Vi har flugit med Sterling några gånger och allt har bara varit till belåtenhet

//Zanét
Svara med citat
Gammal 2006-06-16, 11:06
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Jag jobbar med bla Sterling och de är som vilket annat flybolag som helst.De är dock väldigt noga med vikten!Allt över 20 kilo skall man betala för+specialbagage.
Svara med citat
Gammal 2006-06-17, 02:07
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla
Jag jobbar med bla Sterling och de är som vilket annat flybolag som helst.De är dock väldigt noga med vikten!Allt över 20 kilo skall man betala för+specialbagage.
Hmm, lite trögtänkt ikväll kanske men..
Menar du att man ska betala extra för specialbagage? En ryggsåck checkas ju ofta in som special och då vi åker i sommar så ska vi ha en barnvagn med oss. Ska vi då betala extra för dessa om vi åker Sterling?

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2006-06-17, 15:42

Ryggsäck betalar du inget extra för, barnvagnen däremot kostar en hundring eller två(sitter inte på c/in så jag kan inte priserna i huvudet.Kan kolla upp till nästa v).Pass oxå på att Sterling stänger c/in 40min före avgång!Nytt för i sommar.
Svara med citat
Gammal 2006-06-17, 19:39
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla
Ryggsäck betalar du inget extra för, barnvagnen däremot kostar en hundring eller två(sitter inte på c/in så jag kan inte priserna i huvudet.Kan kolla upp till nästa v).Pass oxå på att Sterling stänger c/in 40min före avgång!Nytt för i sommar.
Hmm, det hade jag ingen aning om. Är det flera bolag som tar extra betalt för barnvagnen? Måste man säga till om detta vid bokning då förresten?

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2006-06-17, 23:29

Tror inte det är ngt annat bolag som tar betalt för barnvagn.Annat specialbagage, tex skidor, är det flera som tar betalt för.Ni behöver inte säga till om barnvagn vid bokning.
Svara med citat
Gammal 2006-06-21, 08:53
AnnaÖrebro AnnaÖrebro är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Nyss hemkommen från Naxos, vi flög med sterling från arlanda. Barnvagnarna kostade 200 kr tur och retur, även mindre varianter som paraplysulky. Kom i håg att ta med sopsäck att lägga vagnen i, annars tar dom betalt för även den. 25 kr/säck. Sterlingpersonalen ville ha både barnvagnar och ryggsäckar i sopsäck. Så där rök en hundring för vår del. När vi flög hem från Aten, var det däremot inget noga med detta.(sopsäckarna alltså) Mvh AnnaÖrebro
Svara med citat
Gammal 2006-06-21, 12:06

På Gardermoen är påsarna gratis . Ryggsäckarna ber vi bara passagerarna att knyta ihop alla långa remmar, så går det så bra så utan påsar på de .200 kostar barnvagnarna t/r.
Svara med citat
Gammal 2006-06-26, 14:10
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vi kom nyss (i lördags) tillbaka från en resa med Sterling. Smidigt. Vi beställde platser på nätet, betalade och fick en bekräftelse. När vi sedan checkade in, räckte det med att lämna passen, så var det klart. Inget annat papper behövdes. Något mindre att slarva bort, med andra ord. Vi hade ryggsäckar, och det var heller inga problem. Handbagaget kunde vara 10 kg, fast de vägdes aldrig. Men när det gäller resor till Atén, kan ingen alkohol, (förutom det man dricker på esan) köpas, vare sig på dit- eller hemvägen. Snopet. Och de där små 5 cl-rackarna som man gärna vill ha på planet, kostar 45:- styck. Plus extra för dricka, om man vill ha en drink. Kändes bättre att avstå.

Så hittar du en billig resa, så slå till. Sterling är helt OK.

Bluesea
Svara med citat
Gammal 2006-06-26, 20:53
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea
Men när det gäller resor till Atén, kan ingen alkohol, (förutom det man dricker på esan) köpas, vare sig på dit- eller hemvägen. Snopet. Och de där små 5 cl-rackarna som man gärna vill ha på planet, kostar 45:- styck.

Bluesea
Men, vaddå, kan man inte köpa taxfree alltså?
Svara med citat
Gammal 2006-06-26, 21:18
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Men, vaddå, kan man inte köpa taxfree alltså?
Är det inte så att all taxfree försäljning på planen av alkohol och tobak försvann när vi gick med i EU? För att kunna handla taxfree på Landvetter krävs biljett som bevisar att man skall flyga utanför EU.

// Helén
Svara med citat
Gammal 2006-06-26, 21:37
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
Är det inte så att all taxfree försäljning på planen av alkohol och tobak försvann när vi gick med i EU?
All taxfree-försäljning inom EU är borta, både på flygplanen och flygplatserna (och förståss även på båtar mm). Däremot kan man köpa alkoholvaror och tobak på många flighter och på flygplatserna, ofta till billigare priser än i vanliga butiker, men som sagt inte momsfria.
Svara med citat
Gammal 2006-06-27, 11:00
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Just det. Det är inte tax free-sprit som säljs, utan billig skattad sprit. Men just till Atén går det alltså inte att köpa något (vare sig på nervägen eller tillbakavägen). Däremot till andra destinationer.

Fast det spelar ingen större roll, tycker jag. Det är kuligare att kolla in lite ovanligare ouzosorter i Grekland än att köpa en flaska whisky på planet. Fast det går kanske lika bra med selleri, vad vet jag?

Bluesea
Svara med citat
Gammal 2006-06-27, 11:10
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea
Det är kuligare att kolla in lite ovanligare ouzosorter i Grekland än att köpa en flaska whisky på planet. Fast det går kanske lika bra med selleri, vad vet jag?
Håller absolut med! Ouzo går ju att dricka! Whisky duger bara till att flambera i. Selleri kan man varken dricka eller elda upp...

För att återgå till själva tråden, så är ju Sterling ett gammalt välkänt bolag. Åkte med dem till Spanien redan för över 20 år sedan.

Karin
8 dagar kvar till Karpathos!
Svara med citat
Gammal 2006-06-27, 13:36
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

kom hem igår från ett hett grekland! flög tor med sterlings, inga problem! 2226:- för oss två t o r borta i 19 dgr! inte fy skam det heller!
Svara med citat
Gammal 2006-06-27, 15:28
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Vi åkte med Sterling ner till Aten från Arlanda.

Det jag tyckte var bäst var deras generösa (jämfört med Apollo som vi flög hem med) handbagageregler, 10 kilo och stora mått. Både barnens 30 l ryggsäckar och min 40 l säck gick som handbagage. Det var bara makens 60 l säck som fick checkas in. Den har regnskydd och det drog vi "baklänges" över alla remmar och det var ingen som sa något om sopsäck, utan vi checkade in den som vanligt bagage.

Det sämsta är deras priser för mat och dryck. Inte prisvärt!

Annars gick allt i tid och fungerade smidigt!

/Marianne
Svara med citat
Gammal 2006-06-27, 15:36
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

ja 65 sek för en frukost och 20 sek för vatten..........dottern var hungrig så vi köpte en frukost... men andra flygbolag tar ju 150 sek för en lunch och då menar jag flygplanslunch. det vet ju vi alla vad den kan bestå utav!? i bland supergott ibland något alldeles oätligt som man inte ens vad det är!?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:27.