Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-22, 12:04
Roggla Roggla är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Hamnarna

Är det någon som vet om det är närmare till Rafina än Piraeus och i så fall hur långt? Går det bussar till Rafina från flygplatsen?
Svara med citat
Gammal 2006-07-22, 15:14
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Hamnarna

Citat:
Ursprungligen postat av Roggla
Är det någon som vet om det är närmare till Rafina än Piraeus och i så fall hur långt? Går det bussar till Rafina från flygplatsen?
Rafina ligger närmare flygplatsen än Pireus. Det går en buss men någon tidtabell har jag inte sökt upp på nätet, men det finns säkert. Jag har själv åkt den omvända vägen från Rafina och vet att det normalt går en buss ca var 90:e minut.
Nackdelen med Rafina är att det bara går båtar till de närliggande öarna men ska man till Evia, Tinos eller Andros är det nog hyfsade förbindelser. Sen vet jag att det dagligen vid 7.30-tiden går en snabbbåt, SeaJet, till Paros via just Andros-Tinos-Mykonos.
Hotell och små pensionat finns det i Rafina och även en liten sandstrand mitt i byn/stan.
Svara med citat
Gammal 2006-07-22, 15:37
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hamnarna

Buss till Rafina från flygplatsen tar ca 30 min. och kostar ung. 3 €. Taxi tar lika lång tid men kostar ca 25 - 30 €. (Men vad gör man om det knappt med tid till färjan...?) Till Pireus tar bussen mellan 50 och 90 min... Beroende på trafiken... Dagtid går det buss till Rafina MINST varje timme.

Rafina har tagit över en hel del färjetrafik från Pireus de senaste 8 - 10 åren, och har mycket bra förbindelser ut till Cykladerna. Kolla på GTP via Kalimeras förstasida så ser du vilka öar som trafikeras och vid vilka tider.

Peter
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:35.