|
||||
|
||||
Finns det fler ekorrar???
Jag har en hemsk samlarmani det vet jag men idag ( o ikväll, håller på ännu) har jag tagit mig för att städa lådor och "högar" och det blev så tydligt
Jag har tre (!) lådor med barnotor, bussbiljetter krafsigt nedskrivna adresser till folk jag nog inte ens e bekant med, visitkort till krogar jag #1 aldrig besökt #2 krogar jag aldrig VILL besöka # 3 krogar jag inte minns att jag besökt och slutligen krogar jag gärna besöker igen. Krogar förresten, nja allahanda näringsidkare närmare bestämt, "olivoljetanten" i Pigi och liknande. JAG TÖRS INTE SLÄNGA. Jag har två stora burkar sten och snäckor (skäms på mig)....fyra buckliga vinkannor varav en som läcker. Två fula bastmattor till stranden, allvarligt! På badkarskanten "slemmar" sig en olivtvål.... Längst bak i skafferiet en tom, JA tom olivoljeburk, ifall jag skulle glömma märket!!!!!!! En tåring som kostade skjortan, men som min man köpte på vår bröllopsdag....den gick sönder samma kväll. Osv osv osv osv i all oändlighet. Vi får gäster från UK på Fredag och jag vill verkligen att de ska tro att jag är en god husfru!? Därav denna STÄDVECKA. Det är kamrater från min första Kretaupplevelse och jag ska självklart laga spenatpaj som xtrarätt innan Kräftorna...nubbe och Raki varvar vi hänsynslöst. MEN en BRA sak.....jag har hittat massor av fina foton som jag tänkte scanna in och dela med er. Skriv och berätta eller bekänn....är ni ekorrar? |
|
||||
|
||||
Sv: Finns det fler ekorrar???
Citat:
|
|
||||
|
||||
Tack för ett underhållande inlägg!
Och Elisabet, TACK FÖR TIPSET! Jag ska snarast uppsöka ett bibliotek!!! Behovet av att läsa denna bok är enormt, alltså är svaret på frågan, JA jag är en ekorre. Abi |
|
||||
|
||||
JAG är nog ingen ekorre, men min sambo däremot...
Rensade faktiskt i röran i våra bokhyllor i sommar, så nu har vi inte dubbla rader med böcker där mer Och i rättvisans namn så hjälpte sambon till med den ena bokhyllan i alla fall Den där boken, som Elisabet tipsade om, borde han nog få som present tror jag! Ivi |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Ekorre?; Njaa, jag var nog värre förr "kan vara bra att ha" var en vanlig replik I dag har jag faktiskt rensat ut en del kläder, både i garderob, klädkammare och lådor Jag känner mej SÅ nöjd och duktig. Kläderna ligger nu i en plastsäck i klädkammaren i väntan på transport till en second-hand-butik som tar emot. Det som inte säljs skänkes, efter viss tid, till Erikshjälpen.
Men.......nu är frågan denna; huru länge kommer denna säcken att stå i klädkammaren DET kan bli ett dilemma eftersom man inte snubblar över den dagligen. Dessutom åker jag ju snart så den får allt stå kvar ett tag till. Det var det kommande packandet som fick mej att kolla lådor o.s.v. Bättre plats där nu, samt x antal klädgalgar att nyttja. Jag fann dock rätt många sidenschalar som jag fått genom åren. Sådana där fyrkantiga, slinkiga saker att knyta i halsen Dom fick åka ner i säcken denna gången. Är inte längre "bra att ha" tror jag Birgitta, knappt 2 dagar kvar |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|