|
|||
|
|||
Letar som en galning...
Hörde en låt som hastigast när jag var nere i Grekland här i veckan. förmodligen en ganska gamal låt men har inte hört den förrut.
Det är en grekisk man och en italiensk kvinna som sjunger tillsammans. frågade min pojke om han kunde namnet på den men inte heller han vet. Finns det någon här som vet vilken låt jag menar? Tacksam för all hjälp. |
|
||||
|
||||
Sv: Letar som en galning...
Är du helt säker på att hon är italienska, ja det är du väl.
Men om hon är portugisiska, då har jag ett förslag. |
|
|||
|
|||
Nä jag vet att hon sjunger på italienska....tror jag:S kan spanska och förstår där igenomvad hon sjunger.
|
|
||||
|
||||
Jag tror, precis som Marianne, att det är portugisiska hon sjunger på. Kan din son spanska förstår han säkerligen en hel del portugisiska också eftersom språken ligger mycket nära varandra.
I så fall kanske det är Giorgos Dalaras och den portugisiska sångerskan Dulce Pontes du hört. De sjunger flera låtar tillsammans på skivan "Mesogelos," en mycket vacker skiva inspelad vid två konserter 2004 och 2005 på Herodes Atticusteatern. Ann-Kristin. |
|
||||
|
||||
Ja, det var precis den skivan jag tänkte på.... om det nu allstå inte är italienska hon sjunger på...
Den skivan är underbar. Och det finns också en italienare med på skivan, Eddie Napoli. |
|
||||
|
||||
det finns en gammal pop låt som heter ti voglio/se thelo... kan du mena det? det är typ 10-12 år gammal. Stefanos Korkolis sjunger det men en vacker italienska som tyvärr kommer inte jag ihåg vad hon heter
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|